Trwa ładowanie...
18-10-2010 14:20

Technologia Fiata nagrodzona

Technologia Fiata nagrodzonaŹródło: Marek Wieliński
d1fyoc7
d1fyoc7

Firma Fiat Powertrain Technologies zdobyła prestiżową międzynarodową nagrodę TechnoBest za innowacyjny, dwucylindrowy silnik TwinAir.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Nagroda TechnoBest została przyznana przez międzynarodowe jury złożone z 15 dziennikarzy reprezentujących kraje, które w sumie obejmują populację liczącą 300 mln osób: Bułgaria, Cypr, Chorwacja, Czechy, Grecja, Węgry, Macedonia, Polska, Rumunia, Rosja, Serbia, Słowacja, Turcja i Ukraina.

Powstałe w roku 2000, AutoBest jest uznawane za jedno z najważniejszych europejskich jury w branży motoryzacyjnej.

d1fyoc7

Przyznając nagrodę TechnoBest dla silnika TwinAir, jury doceniło rewolucję technologiczną silnika produkowanego przez FPT. Silnik ten w pełni realizuje koncepcję downsizingu, poprzez innowacyjną technologię elektrohydraulicznego sterowania zaworami ssącymi MultiAir, co w efekcie pozwoliło na osiągnięcie maksimum wydajności i zmniejszenie zużycie paliwa.

(fot. Marek Wieliński)
Źródło: (fot. Marek Wieliński)

Produkowany przez Fiat Powertrain Technologies w Bielsku-Białej, silnik TwinAir wyróżnia się szczególnie zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi, zwykle zastrzeżonymi dla silników z wyższej kategorii. Przykładem jest elektrohydrauliczny system sterowania zaworami ssącymi MultiAir oraz rozrząd napędzany łańcuchem, który znacznie obniża koszty eksploatacji silnika. Ponadto dzięki zastosowaniu równoważącego wałka pośredniego, zapewniono niski poziom drgań w każdych warunkach pracy silnika: od minimalnego zakresu obrotów, aż po maksymalną moc. W zależności od wersji (silnik wolnossący, silnik turbodoładowany lub wersja bi-fuel CNG), TwinAir może dysponować mocą od 65 do 105 KM. Pomimo relatywnie niskiej pojemności skokowej wynoszącej 900 cm3, silniki te charakteryzują się wysokimi wartościami mocy oraz momentu obrotowego, dostępnymi przy niskich obrotach silnika.

Silnik TwinAir jest aktualnie montowany w wersji turbo o mocy 85 KM w Fiatcie 500, zapewniając zmniejszenie emisji CO2 aż do 92 g/km (w wersji ze skrzynią biegów Dualogic). Jest to najniższy poziom emisji CO2 pośród dostępnych aktualnie na rynku samochodów z silnikami benzynowymi.

Źródło: Samar.pl

d1fyoc7
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1fyoc7
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj