Honda HR-V
Wielu polskich kupujących szuka samochodu z nieco większym prześwitem. Jedni chcą po prostu powyżej siedzieć, inni wymagają od auta pewności w pokonywaniu niejednokrotnie wysokich, miejskich krawężników. Serca takich osób chce skraść Honda ze swoim nowym crossoverem - HR-V.
Auto będzie dostępne wyłącznie z napędem na przednią oś. W gamie jednostek napędowych znajdują się silniki 1,5 i-VTEC (130 KM) oraz 1,6 i-DTEC (120 KM). W obu przypadkach napęd będzie przenoszony za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej, jednak motor benzynowy może też współpracować z bezstopniową skrzynią CVT. Wszystkie odmiany wywodzą się z serii Earth Dreams Technology i spełniają normę emisji spalin Euro 6.
Model posiada nisko położony środek ciężkości oraz lekką i sztywną konstrukcję nadwozia, którą wykonano w 27 procentach ze stali o wysokiej wytrzymałości. W celu zredukowania hałasów zastosowano pakiet materiałów wygłuszających, m.in. w nadkolach, podłodze oraz osłonie podwozia. Za bezpieczeństwo z kolei odpowiadają czujniki radarowe oraz kamery skierowane do przodu i do tyłu.
Wspomagają one działanie inteligentnego tempomatu adaptacyjnego, systemu aktywnego hamowania w ruchu miejskim, funkcji ostrzegania przed kolizją i zjeżdżania z pasa ruchu, układu rozpoznawania znaków drogowych oraz automatycznych świateł.
Honda HR-V pojawi się w polskich salonach we wrześniu tego roku.