Renault Kadjar
Nissan Qashqai jest autem często widywanym na polskich ulicach. Tyczy się to nie tylko poprzedniej generacji, ale również tej najnowszej. Jeśli komuś się jednak nie podoba wygląd japońskiego auta, już niedługo będzie mógł sięgnąć po francuską odmianę czyli Renault Kadjar.
Silnik dCi 110 plasuje Kadjara na najlepszym poziomie w segmencie pod względem emisji spalin i zużycia paliwa, wynoszących odpowiednio 99 g CO2 i 3,8 l/100 km w cyklu. Jest po raz pierwszy wyposażony w stalowe tłoki, co znacznie zmniejsza tarcie. Zgodnie z szacunkami, przekłada się to na obniżenie emisji CO2. Silnik Energy dCi 110 jest dostępny z 6-biegową skrzynią, ale może również współpracować z automatyczną skrzynią biegów EDC o 6 przełożeniach.
Silnik wysokoprężny Energy dCi 130, dostępny w wersjach z napędem 4x2 i 4x4, to kwintesencja nowoczesnych technologii przejętych z Formuły 1. Dzięki zastosowaniu downsizingu ten 16-zaworowy silnik wysokoprężny rozwija moc 130 KM. Jest dostępny z 6-biegową skrzynią mechaniczną.
W wersji benzynowej Renault Kadjar dysponuje silnik iem Energy TCe 130 współpracującym z mechaniczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach. Ten rozwijający moc 130 KM przy 5 500 obr./min i dysponujący momentem 205 Nm od 2 000 obr./min benzynowy, turbodoładowany silnik 1,2 l posiada osiągi silnika wolnossącego o pojemności 2 l.
Nowość od Renault trafi do Polski latem tego roku. Wróżymy jej duży sukces.