Volvo XC90
Segment dużych i drogich SUV-ów ma się bardzo dobrze. Świadczy o tym choćby popularność BMW X5 czy Audi Q7. Mocną pozycję miał też poprzedni XC90, który był już jednak po prostu stary. Nowa generacja jest od niego zupełnie różna i ma duże predyspozycje do osiągnięcia sukcesu - również na polskim rynku.
Opisywane XC90 jest bardzo nowoczesne. Pokładowe komputery zapobiegną kolizjom z innymi autami, pieszymi i rowerzystami. W dzień i w nocy. O wszystko zadbają odpowiednie czujniki. Jest to zupełnie nowy, wyższy poziom bezpieczeństwa. Volvo pracuje też nad systemem autonomicznego parkowania. Za pomocą aplikacji w smartfonie będziemy mogli wysłać nasz samochód na parking, a także go stamtąd sprowadzić. Jak? Przyjedzie do nas sam.
Nowe Volvo XC 90 pojawi się w Polsce na początku kwietnia. Ceny zaczynają się od 230 000 zł. Za około 250 000 zł będą dostępne mocne, 225-konne silniki diesla, połączone z napędem AWD. Najdroższa będzie hybryda, łącząca w sobie silnik benzynowy o mocy 320 KM i elektryczny o mocy 80 KM. Za w pełni wyposażoną wersję trzeba będzie zapłacić ok. 400 000 zł. Rocznie w Polsce nabywców ma znaleźć około 1000 takich samochodów. Na całym świecie do klientów ma trafiać w ciągu roku ok. 80 000 aut.