Jak ustalił dziennik "WSJ Polska", japońska firma handlowa Marubeni, która będzie wprowadzać na polski rynek samochody indyjskiego koncernu Tata, ma już umowę z tym producentem.
Porozumiała się też z dealerami. Na początek samochody pojawią się w 30 salonach. Z czasem ich liczba ma się zwiększyć do 40.
Informacji o stworzeniu sieci dealerskiej oraz początku sprzedaży nie chce potwierdzić Jan Mazurewicz, który w Marubeni jest odpowiedzialny za wprowadzenie indyjskiej marki na polski rynek. Informuje tylko, że firma poinformuje o szczegółach przedsięwzięcia we właściwym czasie.
Z informacji, do których dotarł „WSJ Polska”, wynika jednak, że wrześniowy termin przedstawiciele Marubeni już przekazali dealerom.
Do sprzedaży trafią na początek cztery modele. Będą to dwa rodzaje modelu Indica (hatchback i kombi) oraz pick-up TL i SUV Safari. O tym, czy indyjskie samochody znajdą uznanie w oczach polskich konsumentów, decydować będzie ich cena. W przypadku SUV-ów i pickpów będzie ona zbliżona do japońskich marek. Interesującą propozycją może okazać się Indica, której cena w wersji hatchback kształtować ma się w okolicach 30 000 zł.
Wielką niewiadomą będzie popyt na Nano. Pojazd reklamowany jako najtańsze auto świata (w Indiach będzie kosztował około 2500 USD, w bogatszej wersji europejskiej sporo więcej) może się w naszym kraju pojawić w 2009 r.