Trwa ładowanie...
07-09-2009 15:56

Tańszy i bardziej oszczędny

Tańszy i bardziej oszczędny
d39vxfq
d39vxfq

Nowa propozycja czyni możliwość proekologicznego podróżowania bardziej dostępną przy cenach od 26 400 euro w Niemczech. Dołączy ona do 160 KM silnika już zastosowanego w modelu Insignia. Na razie jednostki napędowe montowane są do odmian nadwoziowych notchback i hatchback a pod koniec roku znajda się również w wersji Sports Tourer.

Producent zapewnia, że modele ecoFLEX charakteryzują się niską emisją gazów cieplarnianych i niskim zużyciem paliwa, przy zachowaniu odpowiednich osiągów. Oba silniki - przy spalaniu wynoszącym 5,2 l ON na 100 km - co odpowiada emisji CO2 równej 136g/km - osiągają wysokość momentu obrotowego od 320 do 380 Nm. Możliwe jest to dzięki dostosowanemu specjalnie dla modelu ecoFLEX, silnikowi wysokoprężnemu nowej generacji 2.0 z common rail, który spełnia normę Euro 5. Dzięki niskiemu w swojej kategorii poziomowi emisji CO2 (poniżej 140 g/km), w przypadku wersji 130 KM w kilku europejskich krajach można skorzystać z ulg podatkowych.

W porównaniu do standardowej Insigni 2.0 CDTI, wartość współczynnika oporu powietrza modeli ecoFLEX został zredukowany o ponad 20 punków. Pięć głównych modyfikacji, dzięki którym było to możliwe to: dodanie osłony zbiornika paliwa z przodu tylnej osi; zamknięcie górnej kraty wlotu powietrza; zamknięcie głównego wycięcia przedniego spojlera; obniżenie wysokości w pionie oraz uszczelnienie niższej części chłodnicy. Ponadto auta wyposażono w specjalnie zaprojektowane opony o niskim oporze toczenia.

Sercem ecoFLEX jest 4-cylindrowy silnik 2.0 CDTI nowej generacji o mocy 160 lub 130 KM, wprowadzony w Insigni zeszłej zimy. Występuje on jedynie w wersji z 6-stopniową manualną skrzynią biegów, której ostateczne przełożenie zostało wydłużone tak, by zredukować prędkość silnika i zużycie paliwa. Ponadto, wskaźnik dźwigni zmiany biegów sygnalizuje kierowcy, kiedy system zarządzania układem napędowym uzna zmianę biegu na wyższy za optymalną, celem zaoszczędzenia paliwa. Co więcej, krótsze przełożenia zostały zarezerwowane dla I i II biegu tak, by uniknąć negatywnego wpływu na przyspieszenie. Silnik wyposażony jest w technologię CleanTech: układ spalania, który zapewnia najniższe możliwe zużycie paliwa i poziom emisji dzięki elektronicznemu sterowaniu w obwodzie zamkniętym. Technologia opiera się na nowych piezoodpornych czujnikach, które mierzą ciśnienie w każdej z czterech komór spalania.

d39vxfq

Źródło: [

]( http://wnp.pl )

d39vxfq
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d39vxfq
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj