Tańszy i bardziej oszczędny
Nowa propozycja czyni możliwość proekologicznego podróżowania bardziej dostępną przy cenach od 26 400 euro w Niemczech. Dołączy ona do 160 KM silnika już zastosowanego w modelu Insignia. Na razie jednostki napędowe montowane są do odmian nadwoziowych notchback i hatchback a pod koniec roku znajda się również w wersji Sports Tourer.
Producent zapewnia, że modele ecoFLEX charakteryzują się niską emisją gazów cieplarnianych i niskim zużyciem paliwa, przy zachowaniu odpowiednich osiągów. Oba silniki - przy spalaniu wynoszącym 5,2 l ON na 100 km - co odpowiada emisji CO2 równej 136g/km - osiągają wysokość momentu obrotowego od 320 do 380 Nm. Możliwe jest to dzięki dostosowanemu specjalnie dla modelu ecoFLEX, silnikowi wysokoprężnemu nowej generacji 2.0 z common rail, który spełnia normę Euro 5. Dzięki niskiemu w swojej kategorii poziomowi emisji CO2 (poniżej 140 g/km), w przypadku wersji 130 KM w kilku europejskich krajach można skorzystać z ulg podatkowych.
W porównaniu do standardowej Insigni 2.0 CDTI, wartość współczynnika oporu powietrza modeli ecoFLEX został zredukowany o ponad 20 punków. Pięć głównych modyfikacji, dzięki którym było to możliwe to: dodanie osłony zbiornika paliwa z przodu tylnej osi; zamknięcie górnej kraty wlotu powietrza; zamknięcie głównego wycięcia przedniego spojlera; obniżenie wysokości w pionie oraz uszczelnienie niższej części chłodnicy. Ponadto auta wyposażono w specjalnie zaprojektowane opony o niskim oporze toczenia.
Sercem ecoFLEX jest 4-cylindrowy silnik 2.0 CDTI nowej generacji o mocy 160 lub 130 KM, wprowadzony w Insigni zeszłej zimy. Występuje on jedynie w wersji z 6-stopniową manualną skrzynią biegów, której ostateczne przełożenie zostało wydłużone tak, by zredukować prędkość silnika i zużycie paliwa. Ponadto, wskaźnik dźwigni zmiany biegów sygnalizuje kierowcy, kiedy system zarządzania układem napędowym uzna zmianę biegu na wyższy za optymalną, celem zaoszczędzenia paliwa. Co więcej, krótsze przełożenia zostały zarezerwowane dla I i II biegu tak, by uniknąć negatywnego wpływu na przyspieszenie. Silnik wyposażony jest w technologię CleanTech: układ spalania, który zapewnia najniższe możliwe zużycie paliwa i poziom emisji dzięki elektronicznemu sterowaniu w obwodzie zamkniętym. Technologia opiera się na nowych piezoodpornych czujnikach, które mierzą ciśnienie w każdej z czterech komór spalania.
Źródło: [
]( http://wnp.pl )