Skoda Fabia I
Skromny budżet powinien skłonić nas do sprawdzenia Skody Fabii pierwszej generacji. Miejskie auto dostępne było od 1999 do 2008 roku jako pięciodrzwiowy hatchback cieszący się największą popularnością, sedan oraz praktyczne kombi. Przy budowie Fabii, czescy inżynierowie skorzystali z rozwiązań konstrukcyjnych Volkswagena Polo, przejmując z niego również silniki i zawieszenie. Wnętrze najmniejszej ówcześnie Skody nie zachwyca. Wygodnie podróżować będziemy jedynie na przednich fotelach, z tyłu jest po prostu ciasno. Na plus zapisać możemy za to solidny montaż materiałów wykończeniowych i ich trwałość. Niestety, egzemplarze mieszczące się w naszym budżecie będą ubogo wyposażone - rarytasem w postaci elektrycznie sterowanych szyb przednich i fabrycznego radia musi wystarczyć. W bogatszych, ale i droższych specyfikacjach montowano klimatyzację, a nawet otwierane okno dachowe. Wśród jednostek napędowych, polecamy benzynowe 1.2, 1.4 i 2.0 MPI o mocy 54-120 KM. Jeśli będziemy pilnować wymiany oleju co 10 tysięcy
kilometrów, nic złego nie powinno się wydarzyć.
Piotr Mokwiński, Moto.WP.pl