Trwa ładowanie...
d46u5t9

Taki będzie nowy Passat. Czy Niemcy będą na tyle odważni?

Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Taki będzie nowy Passat. Czy Niemcy będą na tyle odważni?
(Materiały prasowe)
d46u5t9

Premiera Volkswagena Sport Coupe Concept GTE odbyła się w Genewie. Awangardowy model pełni rolę prekursora nowej, innowacyjnej stylistyki samochodów Volkswagena. - Ten studyjny model pokazuje, jak fascynująco będą w najbliższej przyszłości wyglądały auta największej marki naszego koncernu - stwierdził Walter de Silva, główny stylista Volkswagen AG.

GTE to hybryda typu plug-in (ładowana z gniazdka). Nie tylko stylistyka, także rozwiązania techniczne wyznaczają nowe standardy. Punktem wyjścia do stworzenia auta była modułowa platforma MQB Volkswagena. Umożliwia ona odpowiednie rozłożenie mas. Centralnym punktem jest stosunek długości zewnętrznej do rozstawu osi. Samochód ma długość 4870 mm, rozstaw osi to z kolei 2841 mm. Czterodrzwiowe coupe Volkswagena jest przy tym bardzo niskie (1407 mm) i szerokie (1.65 mm), a porusza się na 21-calowych kołach. Pod wielką pokrywą bagażnika, która z zewnątrz wcale nie wydaje się tak duża, kryje się 480-litrowy bagażnik.

d46u5t9

Futurystyczne wnętrze

Active Info Display w technologii 3D. Moduły interfejsu znajdujące się na pokładzie Sport Coupe Concept GTE nie tylko przyciągają wzrok, ale znacznie ułatwiają życie kierowcy. Głównym urządzeniem jest prototypowy ekran Active Info wyświetlający trójwymiarowe obrazy. Przekątna monitora wynosi 12,3 cala; wirtualna przestrzeń wokół niego stapia się ze stylowym podświetleniem tak, że granica między ekranem a otoczeniem staje się płynna. Dotykowy ekran centralnego urządzenia multimedialnego ma przekątną 10,1 cala. Obok niego znajdują się suwaki do obsługi klimatyzacji. Dotykowy ekran (12,3 cala) pełniący rolę modułu systemu media-control znajduje się także z tyłu pomiędzy fotelami, służy on do obsługi multimediów, telefonu i nawigacji. Ponadto, za pomocą systemu media-control pasażerowie podróżujący z tyłu korzystają z dwóch ekranów znajdujących się w oparciach przednich foteli (każdy o przekątnej 10,1 cala). Obok 12,3-calowego monitora także znajdują się suwaki – dzięki nim, pasażerowie siedzący z tyłu mogą
zmieniać ustawienia automatycznej, czterostrefowej klimatyzacji.

Nawigacja rozpoznaje dane biometryczne. Po raz pierwszy Volkswagen wykorzystuje samochodową elektronikę do bardzo bezpośredniego kontaktu z kierowcą. Poprzez smartwatch (zegarek z dostępem do internetu) lub bransoletę mierzącą funkcje organizmu Sport Coupe Concept GTE decyduje na podstawie biometrycznych danych kierowcy, czy wybrać np. wymagającą krętą drogę, czy może raczej zmierzać do celu wygodniejszą trasą, zapewniającą spokojniejsze prowadzenie auta. Sczytywanie danych biometrycznych rozpoczyna się w chwili, gdy kierowca głosem lub używając dotykowego ekranu poda cel podróży, i oczywiście tylko wtedy, gdy sam zezwoli na pobranie danych.

Hybrydowy napęd

Zespół napędowy typu plug-in w Sport Coupe Concept GTE pozwala na oszczędną jazdę i zapewnia autu sportowe osiągi. Zastosowany w nim silnik spalinowy to doładowana trzylitrowa sześciocylindrowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem (TSI), osiągająca moc 299 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 500 Nm. Elektrycznymi komponentami układu napędowego są litowo-jonowe akumulatory (umieszczone w tunelu środkowym) oraz dwa silniki elektryczne. Ten z przodu umieszczono w obudowie 6-biegowej przekładni DSG, generuje on moc 40 kW. Drugi silnik elektryczny, umieszczony z tyłu, wytwarza moc 85 kW.

Moc systemowa całego układu wynosi 380 KM. Coupe osiągające prędkość 250 km/h, a w sportowym trybie „GTE-Mode” przyspiesza do 100 km/h w ciągu zaledwie 5,0 s. W trybie „E-Mode” samochód może pokonać 50 km wyłącznie jako auto elektryczne, a więc nie emitujące żadnych szkodliwych substancji. Korzystając z możliwości całego zespołu napędowego, po jednokrotnym zatankowaniu do pełna, coupe Volkswagena może pokonać ponad 1200 km.

d46u5t9

Podziel się opinią

Share

d46u5t9

d46u5t9