Podwozie
Przed zakupem używanego samochodu obowiązkowo trzeba udać się do mechanika i wjechać autem na kanał. Ślady spawów czy zaawansowana korozja powinny dać do myślenia. Niestety, większość handlarzy o tym wie, dlatego przed wystawieniem samochodu na sprzedaż przeprowadzają "konserwację" podwozia. Oczywiście, ich działanie ma mało wspólnego z pierwotną definicją tego słowa, a głównym jego celem jest zamaskowanie korozji i śladów napraw. Nie obejdzie się więc bez pomocy specjalisty, który obiektywnym okiem spojrzy samochód. Innymi elementami na które powinniśmy zwrócić szczególną uwagę są podłużnice - "klepane" lub spawane skreślają dane auto. Ważny jest także bieżnik ogumienia - nierównomiernie zużyty może (choć nie zawsze musi) być skutkiem powypadkowej przeszłości auta i nieudolnych napraw, a w konsekwencji problemów z ustawieniem geometrii.