Ta Corsa pali tylko 3,7 l/100 km!
Nowy Opel Corsa ecoFLEX, który wejdzie na rynek w styczniu 2010 roku jest przyjazny dla środowiska. Zasilany silnikiem diesla 1.3 CDTI o mocy 95 KM, wspomaganym przez turbinę o zmiennej geometrii zadowala się naprawdę małymi ilościami paliwa. Choć pali mniej od Corsy ecoFLEX poprzedniej generacji, dysponuje mocą większą o 28%.
Dysponując 190 Nm momentu obrotowego, dostępnego w zakresie od 1750 do 3250 obr./min. Corsa ecoFLEX z nadwoziem w wersji trzydrzwiowej spala tylko 3,7 l/100 km i emituje 98 g CO2 na km. Corsa w wersji pięciodrzwiowej emituje 99 g/km.
Obie wersje samochodu są wyposażone w standardowy filtr cząstek stałych. Dzięki temu modelowi Corsy kierowcy, zarówno prywatni, jak i podróżujący w celach służbowych, mogą korzystać w wielu europejskich krajach, ze specjalnych ekologicznych ulg podatkowych, ponieważ nie zanieczyszczają powietrza cząstkami stałymi.
Silnik nowej Corsy ecoFLEX łączy niską emisję CO2 i dobre osiągi, dzięki zastosowaniu zmiennej geometrii ustawienia łopatek turbosprężarki, polepszającej w znaczny sposób jego sprawność. Aby zwiększyć ciśnienie turbosprężarki, inżynierowie nieco zmniejszyli stopień sprężania z 18:1 do 16,8:1.
Inżynierowie Opla zoptymalizowali sterowanie silnika, w efekcie zwiększyli moment obrotowy w najniższym zakresie prędkości obrotowej oraz zwiększyli moc szczytową. To pozwoliło na zastosowanie nowego zestrojenia skrzyni biegów. Nowy samochód o mocy 95 KM potrzebuje 12,3 sekundy do osiągnięcia 100 km/h i osiąga prędkość maksymalną 177 km/h. Tak dobrane przełożenia skrzyni biegów pozwoliły na osiągniecie emisji CO2 niższej niż 100g/100 km.
Poprawiono aerodynamikę samochodu przez obniżenie dachu o 20 mm i zoptymalizowanie opływu powietrza z pomocą wlotów powietrza. Na kołach zamontowano efektywniejsze pod względem aerodynamicznym kołpaki. Corsa ecoFLEX jest wyposażona w opony 175/70 o zmniejszonych oporach toczenia, dopasowane do lżejszych 14" kół stalowych (opcjonalnie także 15").