Szybki jak huragan
Idąc w ślady Lotusa Elise, Caterhama Seven, Ariel Atoma i sam Bóg wie kogo jeszcze, brytyjski Jetstream ogłosił wypuszczenie na rynek lekkiego samochodu z centralnie umieszczonym silnikiem - SC250.
Napęd, tego dopuszczonego do ruchu auta stanowi znany i sprawdzony 240-konny, 2-litrowy silnik Ecotec Turbo z Opla Astry OPC. Napęd na koła przenoszony jest za pomocą 6-stopniowej skrzyni biegów. Motor może być zasilany zarówno zwykłą benzyną, jak również bio-etanolem. W przypadku tego ostatniego paliwa moc samochodu wzrasta o 10 proc.
Ważący 700kg SC250 przyspiesza od 0 do 100km/h poniżej 4 sekund. Wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się na wartości maksymalnej - 265km/h. Sprint na dystansie ćwierć mili zajmuje samochodowi zaledwie 11,8 sekundy. Co ciekawe, przy tych wszystkich osiągach auto jest bardzo ekonomiczne. Według producenta średnie zużycie paliwa to zaledwie 7,4l na 100km.
Karoseria SC250 została zaprojektowana przez byłego pracownika Forda, odpowiedzialnego za model Thunderbird z 2002 roku - Briana Rossi. Patrząc jednak na kompozytowe nadwozie nie można oprzeć się wrażeniu, że auto powstało w garażu, a nie w studiu projektowym.
Jetstream planuje wyprodukować 50 sztuk swojej wyścigówki. W przyszłym roku producent planuje wypuścić wzmocnioną do 300KM wersję auta. Ceny SC250 rozpoczynają się od £29495 (ok. 122000 zł).
LOPEZ