Trwa ładowanie...
04-05-2007 13:39

Szybciej, mocniej, więcej - Rinspeed Porsche Turbo Le Mans 600

Szybciej, mocniej, więcej - Rinspeed Porsche Turbo Le Mans 600
d1u6y09
d1u6y09

Porsche 911 nawet w podstawowej wersji jest w stanie przyprawić fana motoryzacji o szybsze bicie serca. Po wizycie w szwajcarskiej firmie Rinspeed maszyna staje się wyjątkowo pikantna...

Niech niewinna biel nikogo nie zmyli. To Porsche jest diabłem wcielonym. Smukła karoseria kryje mechanizmy, których większość została zmuszona do pracy na granicy wytrzymałości. Szczególnie wiele zmian pojawiło się pod tylną pokrywa. Seryjne turbosprężarki powędrowały do kosza na śmieci, by na ich miejscu mogły się pojawić potężne turbiny. Układ dolotowy zastąpiono zoptymalizowanym odpowiednikiem z karbonu, zaś o odpowiednią temperaturę powietrza tłoczonego do sześciu cylindrów o łącznej pojemności 3,6 litra dbają powiększone intecoolery.

Jeżeli kierowca dociśnie gaz do podłogi, pozwalając silnikowi wkręcić się na 6700 obr./min, będzie mógł cieszyć się stadem 600 pełnokrwistych rumaków. Do sprawnego ruszenia z miejsca oraz wyprzedzania na trasie wskazane są jednak odrobinę niższe obroty. Maksymalne 800 Nm momentu obrotowego pojawia się przy 4000 obr./min. Osiągi są wręcz miażdżące. Już po 3,3 sekundy od startu zatrzymanego białe Porsche może pędzić 100 km/h, a kto chciałby zobaczyć na liczniku dwukrotnie więcej, musi poczekać jeszcze dodatkowe 7,6 sekundy. Zabawa w przemieszczanie wskazówki prędkościomierza w jak najodleglejszą pozycję kończy się dopiero przy 343 km/h...

Aby nowozakupiona „zabawka” nie zraniła swojego właściciela, Rinspeed utwardził i obniżył zawieszenie poprzez montaż amortyzatorów Bilstein z dużym zakresem regulacji. Na przedniej osi pojawiły się hamulce w rozmiarze rodzinnej pizzy. Wentylowane tarcze o średnicy 380 milimetrów oraz ośmiotłoczkowe zaciski bezwzględnie spowalniają 20-calowe koła.

Na tylnej osi z kołami obutymi w „gumy” o szerokości 325 mm wystarczyło 6 tłoczków w każdym z zacisków.

d1u6y09

Na zewnątrz maszyna wyróżnia się bardziej agresywnymi zderzakami, w których styliści znaleźli wiele miejsc na wloty powietrza oraz potężnym płatem nad komorą silnika. Dzięki tym dodatkom Rinspeed Porsche Turbo Le Mans 600 z pewnością przyciągnie wiele pożądliwych spojrzeń.

Piekielna maszyna pozostaje jednak dostępna tylko dla nielicznych. Dość powiedzieć, że sam pakiet ospojlerowania wyceniono na... 12.000 euro!

Łukasz Szewczyk

d1u6y09
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1u6y09
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj