Nissan Almera GTi
Almera GTi jako pierwsze auto? Czemu nie! Model cechują: niezła trwałość mechaniki (m.in. pod maską znajduje się solidny silnik SR20DE), więcej niż zadowalające osiągi (8,2 s do „setki”) i przystępna cena (egzemplarz w niezłej kondycji kupimy za niecałe 6 tys. zł). Bolączki modelu to podatność na korozję i wysokie ceny oryginalnych części – efekt produkcji auta w Japonii. Mimo to zadbaną Almerę GTi polecamy z czystym sumieniem.
Najgorsi doradcy to pośpiech i emocje. Może się oczywiście wydawać, że kilka tysięcy złotych to niewielka kwota, ale nawet przy zakupie tak taniego samochodu trzeba zachować zdrowy rozsądek i przestrzegać kilku podstawowych zasad. A wtedy wszystko powinno być dobrze!
Przede wszystkim unikajcie tzw. szpachlowozów i aut z mocno podejrzaną przeszłością, a także zostawcie sobie co najmniej 1-2 tys. zł na nieprzewidziane naprawy oraz wymianę płynów i napędu rozrządu.
Pamiętajcie o ubezpieczeniu i o tym, że młodzi kierowcy nie mają żadnych zniżek – składka może okazać się zaskakująco wysoka. A jeśli nie chcecie dużo płacić za naprawy, zrezygnujcie z oryginalności na rzecz prostej budowy. Na zabawę i tak jeszcze przyjdzie czas.
Polecamy na AutoŚwiat.pl: Najlepsze auta za 10 000 zł