Renault Mégane 2.0
Owszem, kabriolet jako pierwsze auto to nieco karkołomny pomysł, ale chyba wart rozważenia. Zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę model zbudowany w oparciu o podzespoły popularnego kompaktu i dzięki temu – nieprzesadnie drogi w utrzymaniu. Czyli np. Renault Mégane I. Bezawaryjnie raczej nie będzie, ale jakie ma to znaczenie, gdy można podróżować z wiatrem we włosach? Obok typowych bolączek „meganki” pierwszej generacji (korozja, nietrwałe zawieszenie, problemy z elektryką) musicie też wziąć pod uwagę ryzyko uszkodzenia mechanizmu dachu. Radzimy regularnie kontrolować poziom oleju w układzie – zbyt duży ubytek spowoduje awarię pompy i w konsekwencji konieczna będzie kosztowna naprawa.
Polecamy benzyniaka 1.6/107 KM – zapewnia niezłe osiągi i nie pali zbyt dużo. Silnik 1.4/95 KM jest słaby, natomiast 2.0 IDE/140 KM – kłopotliwy w eksploatacji. Wspólny problem benzyniaków? Awarie cewek zapłonowych. Ceny Mégane’ów zaczynają się od 6-7 tys. zł.
Polecamy na AutoŚwiat.pl: Najlepsze auta za 10 000 zł