Szczecin/ Podpisano umowę na rozbudowę systemu roweru miejskiego
Szczecin podpisał umowę z firmą, która rozbuduje już funkcjonujący system roweru miejskiego. W sierpniu do dyspozycji mieszkańców będzie ponad 340 nowych rowerów, głównie w prawobrzeżnej części miasta, w której system jeszcze nie funkcjonuje.
Nowy system ma współdziałać z istniejącym; użytkownik będzie mógł wypożyczyć rower w obecnie istniejącej stacji i zwrócić go w nowej. System będzie także obsługiwany przez jedną uaktualnioną stronę internetową i jednego wspólnego operatora infolinii.
Umowa zakłada powstanie 29 stacji w prawobrzeżnej części miasta, 14 w zachodniej i dwóch w północnej. Na prawobrzeżu rower miejski to nowość. Na lewobrzeżu, głównie w centrum miasta działa on od sierpnia 2014 r. i cieszy się sporym zainteresowaniem wśród szczecinian i turystów.
Prawobrzeżne stacje mają ułatwić pasażerom Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju komunikację z pętlą przy ul. Turkusowej i przystankiem przy ul. Gryfińskiej.
Poza wspomnianymi pętlą i przystankiem, stacje powstaną także m.in. na rondzie w Zdrojach, przy tamtejszym szpitalu, przy pętlach autobusowych Słoneczne i Bukowe, a także filii urzędu miejskiego czy dworcu PKP w Dąbiu.
Rozbudowę systemu roweru miejskiego na prawobrzeżu zaplanowano w budżecie miasta na 2016 r. Z kolei pieniądze na to przedsięwzięcie w zachodniej i północnej części miasta pochodzą ze Szczecińskiego Budżetu Obywatelskiego.
Obecnie system liczy 35 stacji i 370 rowerów. Jego utrzymanie w 2015 r. kosztowało około 1,2 mln zł.
Szczeciński rower miejski w 2013 r. wybrali do realizacji mieszkańcy w ramach budżetu obywatelskiego. Koszt tego przedsięwzięcia to niemal 2,7 mln zł.