Swobodny Nissan Tiida Latio sedan
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8181/tiida-latio-sedan-01.jpg',600,357) ) |
| --- | Nissan mocno wziął się do pracy, dzięki czemu w połowie tego roku sprzedaż wzrosła o 12%. By ten doskonały wynik podtrzymać, do końca roku, producent wprowadzać coraz to nowe modele i oraz ich kolejne wersje nadwozia. Przykładem jest właśnie wprowadzany do sprzedaży w Japonii model Tiida Latio w wersji sedan.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8181/tiida-latio-sedan-03.jpg',600,386) ) |
| --- | Pięciodrzwiowa Tiida, która prawdopodobnie stanie się następcą wysłużonej Almery, od niedawna jest dostępna w salonach sprzedaży Nissana w Japonii. Wersja sedan, czyli Tiida Latio, swoją premierę będzie miała póki co - jedynie na tamtejszym rynku, ale późniejsza sprzedaż globalna zdaje się być przesądzona. Ponoć Nissan, wziąwszy pod uwagę dużą konkurencję wśród hatchback’ów na rynku północnoamerykańskim, planuje sprzedawać tam bardziej klasyczny sedan Tiidę Latio. O tym, ze Tiida jest modelem globalnym świadczy sam fakt, że powstała ona na płycie podłogowej Renault Megane. Nissan Tiida Latio, jak twierdzą komunikaty prasowe, jest wypadkową luksusowego sedana i auta kompaktowego. Przy czym, z auta luksusowego konstruktorzy mieliby wziąć to co najcenniejsze, a mianowicie przestronne i eleganckie wnętrze, w którym dominują ciepłe i naturalne kolory. Wnętrze Tiidy Latio, choć istotnie relatywnie duże i estetyczne, to jednak nie wytrzymuje porównania ze znacznie większymi przecież, luksusowymi sedanami
wyposażonymi w skórzaną tapicerkę i deskę rozdzielczą z wysokogatunkowego drewna. Nie trudno przy tej okazji zauważyć bardzo duże podobieństwo z wnętrzem modelu hatchback. Ważnym atutem Tiidy, w walce o klienta, ma być także funkcyjny i duży bagażnik, z 467 litrową powierzchnią bagażową.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8181/tiida-latio-sedan-02.jpg',600,344) ) |
| --- | Tak samo jak pięciodrzwiowa wersja Tiidy, nowa Tiida Latio sedan będzie dostępna początkowo jedynie z silnikiem benzynowym HR, o pojemności 1,5 litra. Z początkiem 2005 roku ofertę poszerzy silniejsza jednostka napędowa: czterocylindrowy silnik o pojemności 1,8 litra, który będzie mógł współpracować z zautomatyzowaną skrzynią biegów Xtronic Cvt. Najprawdopodobniej, game silników oferowanych w Europie uzupełnia silniki wysokoprężna od Renault - tak jak to jest teraz w przypadku Almery.
Miesięczne plany sprzedaży samochodu sięgają rzędu 3 tyś egzemplarzy. Być może liczba to znacznie się powiększy, o ile koncern rzeczywiście przystanie na pomysł przeniesienia Tiidy Latio także na rynek globalny. Świadectwem takich planów jest sama nazwa auta, Latio, która jest skrótem od angielskiego „latitude”, oznaczającym swobodę...