Światowy rekord Chevroleta
Chevrolet sprzedał w 2011 roku 4,76 mln pojazdów na całym świecie, ustanawiając tym samym swój globalny rekord sprzedaży. W tym samym okresie koncern General Motors (do którego należy) dostarczył klientom na całym świecie ponad 9 mln pojazdów, czyli o 7,6 proc. więcej, niż w roku 2010.
GM zyskał 0,4 proc. udziału w rynku, osiągając 11,9 proc. światowego przemysłu samochodowego. Sprzedaż wzrosła we wszystkich czterech regionach raportowania (Ameryka Północna, Ameryka Południowa, Europa i Operacje Międzynarodowe), a łącznie firma sprzedała w 2011 roku 9 025 942 samochodów w porównaniu do 8 385 484 w roku 2010.
Najlepsze wyniki zanotowano na jednych z największych rynków dla tej marki. W Stanach Zjednoczonych Chevrolet sprzedał łącznie 1 775 812 pojazdów - ponad 13 proc. więcej niż w 2010 r. W Chinach w ręce klientów trafiła rekordowa liczba 595 068 samochodów, czyli o 9,5 proc. więcej, niż rok wcześniej.
Chevrolet buduje swoją silną pozycję na globalnych rynkach, oferując modele takie jak Cruze, Aveo (Sonic), Spark, nowe Malibu, a także crossovery i pickupy, takie jak Orlando i Colorado, zaprojektowane pod kątem eksploatacji w różnych warunkach drogowych i zgodnie z wymaganiami klientów na całym świecie.
Najlepiej sprzedającym się modelem Chevroleta w 2011 roku był kompaktowy sedan Cruze, który trafił do ponad 670 000 klientów na całym świecie. Od debiutu tego modelu w 2009 roku sprzedano łącznie ponad 1,13 mln egzemplarzy. W Stanach Zjednoczonych Chevrolet uzyskał także status najlepiej sprzedającej się marki samochodów osobowych w roku 2011, co było między innymi zasługą tego modelu.
Wraz z wejściem Chevroleta w drugi wiek istnienia, marka kontynuuje swoją ekspansję na globalnych rynkach i już teraz ponad 60 proc. wszystkich swoich pojazdów sprzedaje poza Stanami Zjednoczonymi. Jest to niewątpliwy sukces, dla marki która jeszcze nie tak dawno skupiała się jedynie na swym rodzinnym rynku i to właśnie tam sprzedawała zdecydowaną większość swoich aut. Triumf ten pokazuje, że nawet Chevrolet, jaszcze jakiś czas temu mający w swej ofercie jedynie wielkie paliwożerne samochody potrafi przystosować się do potrzeb rynku i tak wzmocnić swoją pozycję na nim.