Trwa ładowanie...

Światowe koncerny stawiają na samochody elektryczne. To oznacza koniec diesla?

Diesel umiera na naszych oczach. Można uznać, że ginie z rąk samych koncernów samochodowych, które przyszłość motoryzacji upatrują w napędach elektrycznych.

d11exhy
d11exhy

Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych ORPA.PL podsumowało plany branży w tym zakresie. Grupa BMW do 2025 r. wprowadzi na rynek 25 modeli z napędem elektrycznym, z czego 12 z nich będą stanowiły samochody w pełni zasilane prądem. Elektryfikacja nie ominie także BMW M oraz Rolls-Royce’a.

Grupa Volkswagena do 2030 r. zamierza oferować napęd elektryczny we wszystkich swoich modelach. Koncern podwoi także nakłady na pojazdy zeroemisyjne do kwoty 20 mld euro i przeznaczy ponad 50 mld euro na inwestycje w baterie litowo-jonowe.

Wszystkie modele Volvo, które ukażą się na rynku po 2019 r., będą w jakimś stopniu zelektryfikowane (hybrydy i samochody EV). Wyodrębniona marka Polestar, również będzie zajmowała się napędem elektrycznym, ale nastawionym na jak najlepsze osiągi.

Toyota w 2022 r. planuje wprowadzić na rynek samochód elektryczny, wyposażony w nowy rodzaj baterii, znacząco poprawiających zasięg i skracających czas ładowania. Naładowanie do pełna baterii nowego auta ma zająć zaledwie kilka minut. Koncern równolegle rozwija ofertę pojazdów z napędem hybrydowym. Pod koniec lipca Toyota ogłosiła, że sprzedała w Polsce już ponad 25 tys. takich aut.

d11exhy

Grupa Hyundai-Kia poinformowała, że do 2020 r. planuje zostać drugim największym na świecie producentem pojazdów przyjaznych środowisku. W tym celu zamierza znacznie rozbudować swoją gamę modeli ekologicznych i jednocześnie podwoić liczbę wytwarzanych samochodów w pełni elektrycznych. W pierwszej połowie 2018 r. w sprzedaży pojawi się odmiana Hyundaia Kony zasilana prądem. SUV przejedzie na jednym ładowaniu 390 km. W 2017 r. w Europie nabywców znalazło już ponad 10 000 egzemplarzy Ioniq - zarówno w wersji całkowicie elektrycznej, jak i hybrydowej.

A inni? Połowa modeli oferowana przez koncern Fiat Chrysler do 2022 r., w tym wszystkie Maserati, również ma być zelektryfikowana. Honda na targach we Frankfurcie zapowiedziała, że wszystkie jej modele na rynku europejskim będą oferowane w wersjach przynajmniej wspomaganych silnikiem elektrycznym. Ford poinformował, że na rozwój elektromobilności przeznaczył 4,5 mld dol. Amerykański koncern w ciągu pięciu kolejnych lat planuje wprowadzić na rynek 13 nowych, zelektryfikowanych modeli.

Od 2020 r. także każdy nowy model Jaguar Land Rover otrzyma napęd całkowicie elektryczny lub hybrydowy. Między 2030 a 2035 r. wszystkie modele Mazdy także przejdą taką rewolucję. Firma ogłosiła współpracę z Toyotą m. in. w dziedzinie EV. Grupa PSA (Citroen, Peugeot, DS, Opel)
zapowiedziała szereg modeli elektrycznych (m. in. Peugeota 208 - w sprzedaży od 2019 r.) i hybrydowych (Citroena C5 Aicrossa - w sprzedaży od 2018 r.). Opel ostatnio zaprezentował swoją pierwszą hybrydę typu plug-in – kompaktowego SUV-a Grandlanda X.

Do 2022 r. alians Renault-Nissan-Mitsubishi zaprezentuje 12 nowych modeli w pełni elektrycznych. Elektryfikacji ulegną ponadto takie marki jak Porsche (w pełni elektryczny model ma trafić do sprzedaży w 2019 r.), Bentley (hybrydowa wersja SUV-a Bentayga), Aston Martin czy nawet Bugatii (mówi się o hybrydowym następcy Chirona) i Rolls Royce (którego szefostwo zapowiedziało produkcję samochodów elektrycznych, z pominięciem hybryd).

d11exhy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d11exhy
Więcej tematów