Światowa prezentacja Megane II
Zaprezentowano dzisiaj w Paryżu Megane II. Prezes Renault określił Megane II jako robiące duże wrażenie, dynamiczne auto kompaktowe.
Renault poszło za ciosem: po Vel Satisie i Avantime na rynek wprowadza kolejny samochód wymykający się dotychczasowym standardom. Wizjonerstwo projektantów objawione już w autach luksusowych ma być tym razem dostępne użytkownikom najpopularniejszego w Europie segmentu C.
Megane II pojawi sie w salonach dealerskich w listopadzie tego roku. Będzie je można zamówić w dwóch wersjach nadwozia: trzy- i pięciodrzwiowej, oznaczonych odpowiednio sport i hatchback. W późniejszym czasie mają dojść kolejne wersje, m. in. scenic, kombi, kabriolet. Najlepiej zacząć opis samochodu od przejrzenia szczegółowych danych.
Na uwagę zasługują dwa nowe silniki benzynowe 1,6 i 2.0 VVT ( o mocy 115 KM i 136 KM) oraz stosowane od niedawna z powodzeniem turbodiesle common rail 1,5 i 1,9 (o mocy 80 KM i 120KM). Siła nowego Megane nie tkwi jednak w silnikach, którym zresztą nic nie można zarzucić. Charakter i właściwości Megane II nie dają się wyobrazić na wykresach technicznych. Ten samochód ma nie tyle przekonać do siebie, ile zdobyć szturmem serca klientów...
Nad Megane II pracowano 29 miesięcy. Wydano 2,1 mld euro. Samochód zbudowano na całkiem nowej płycie podłogowej. Zainwestowano ponad 100 mln euro w modernizację lakierni, aby zjeżdżającym co tydzień z taśmy 7800 Meganom II zapewnić wyjątkową kolorystykę. Zwykle mniej interesujące klientów szczegóły dotyczące produkcji, w tym wypadku warte są uwagi. Czas produkcji skrócono w porównaniu z poprzednim modelem o 24 %, tj. do 11 godzin. Obrazuje to skok technologiczny dokonany przy wprowadzaniu tego modelu.
Renault zapewnia, że poziom bezpieczeństwa Megane II jest bliski doskonałości, a tę doskonałość pojmują jako standardy wyznaczone przez Lagunę - pierwsze auto na świecie, które zdobyło 5 gwiazdek Euro NCAP. Większe niż u poprzednika rozmiary oraz sztywniejsze nadwozie mają zapewnić wyższy poziom odporności na uderzenia ze wszystkich kierunków. Megane II ma być najbezpieczniejszym samochodem w swojej klasie, o czym przekonać będziemy się mogli po przeprowadzeniu testów Euro NCAP.
Choć prawdopodobnie sporo jeszcze można by napisać o nowym Megane II, pohamujemy w tym momencie naszą ekspresję. Czynimy to nie z lenistwa a głębokiego przekonania, że o względy u kierowców Megane II nie będzie walczył deklaracjami działu PR, a ..swoim wyglądem.
Kto ciekaw szczegółów technicznych, wyczyta je z tabel zamieszczonych powyżej. O sukcesie bądź porażce Megane II zadecydują jednak przede wszystkim wrażenia estetyczne. Wszak Renault w swoim haśle reklamowym "Sztuka tworzenia samochodów" umiejscawia samochód jako przedmiot artystycznych usiłowań, a nie mechanizm którego kształt i formę dyktuje technika. ...Pytanie więc brzmi: Czy Renault Megane spodoba się klientom? Czy chcielibyście go mieć?