Światowa premiera studyjnego Opla Corsa OPC
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/280/corsa-new-01.jpg',600,394) ) |
| --- | Podczas 35 Salonu Samochodowego w Essen Opel prezentuje swój studyjny model Corsa OPC (Opel Performance Center). Samochód ten świetnie wpisuje się w motto tegorocznych targów, które brzmi: Power & Fun (moc i frajda). Corsa OPC przyspiesza do setki w 7,9 sekundy.
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/280/corsa-new-03.jpg',600,420) )
Nową studyjną Corsę napędza zmodyfikowany, turbodoładowany silnik ECOTEC o pojemności 1.6 litra i mocy 125 kW (175 KM), oraz momencie obrotowym 210 Nm. Ta jednostka pozwala rozpędzać Corsę do prędkości 225 km/h i uzyskiwać przyspieszenie 0 – 100 km/h w ciągu 7,9 sekundy.
Zawieszenie obniżono o 25 cm, zaś podwozie zestrojono bardziej twardo. Corsa OPC ma więc obniżony środek ciężkości i lepiej trzyma się drogi.
Aby zdobyć serca kierowców, Opel Corsa OPC musi nie tylko lepiej jeździć, ale i lepiej wyglądać. Dolepiono jej potężne spojlery z przodu i z tyłu, poszerzono nadkola i zamontowano 17. calowe aluminiowe felgi. We wnętrzu zainstalowano sportowe, kubełkowe siedzenia. Detale pokryto matowym chromem. Całość robi wrażenie wersji tuningowej.
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/280/corsa-new-02.jpg',600,386) )
Opel Corsa OPC, jako samochód studyjny nie powala na kolana. Niezwykle lakoniczny komunikat prasowy jej poświęcony nie zawiera żadnych informacji o innowacyjnych rozwiązaniach technicznych.
Z pewnością jednak Opel Corsa OPC byłby bardzo pożądanym autem, gdyby General Motors zdecydował się wprowadzić je do seryjnej produkcji. Pamiętać trzeba, że tak właśnie się stało z inną studyjną wersją Corsy, która pojawiła się na rynku jako Opel Tigra. ...Inna sprawa, jak to obniżone podwozie sprawdziło się na polskich drogach.