SUZUKI Wagon R+
Lata produkcji | 1993 |
Dostępne wersje nadwoziowe | minivan |
Silniki | 1.0 i (69KM) 1.0 i 4X4 (69KM) 1.0 i 12V (53KM) 1.0 i 16V Turbo (101KM) 1.3 DDiS (70KM) 1.3 i 16V (76KM) 1.3 i 16V (93KM) 1.3 i 16V 4WD (76KM) 1.3 i 16V 4WD (93KM) 1.3 i 16V R Sorio (88KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2360 |
Długość (mm) | 3353-3540 |
Szerokość (mm) | 1600-1620 |
Wysokość (mm) | 1655-1700 |
Marka |
Suzuki Wagon R/R+, to niewielki samochód osobowy, zaliczany do mikro-vanów, a wielkością plasujący się w segmencie A bądź B. Zadebiutował w 1993 roku w Japonii, jako przedstawiciel popularnych na tym rynku aut typu kei-car. Jego wizja sprowadza się do sprawnego poruszania się po zatłoczonych miastach, oferując jednocześnie sporą przestrzeń pasażerską. Stylistyka, jak na europejskie gusta, jest dość kontrowersyjna, posiada bowiem bardzo wysoką i wąską budowę z niewielkim przodem. Sprawia wrażenie pomniejszonego minivana. Model Wagon R+ zadebiutował na rynku europejskim w 2000 roku (dwa lata wcześniej Wagon R+ zadebiutował w Japonii). To bezpośredni następca modelu Wagon Wide, czyli nieco powiększonej wersji Wagon R, produkowanej od 1997 roku. Nowa odsłona stała się zatem większa, a technologicznie jest także spokrewniona z bliźniaczym modelem europejskim, czyli Oplem Agila. Obecnie w Japonii sprzedawana jest już czwarta generacja modelu Wagon R, która nie jest jednak oferowana w Polsce.