Trwa ładowanie...
12-01-2009 15:24

Suzuki Swift Sport

Suzuki Swift Sport
d24e1gf
d24e1gf

Kto powiedział, że mały samochód ma mieć mały silnik? Równie dobrze po maską niewielkiego auta może pracować mocna jednostka napędowa. A wtedy...

...wtedy mamy do czynienia z pojazdem, które daje przyjemność z jazdy. Jest tak w przypadku Suzuki Swifta Sport. Spodoba się on kierowcom, dla których dynamiczne poruszanie się to wartość ważniejsza niż komfort podróżowania.

Cechy szczególne

Kupując Swifta z silnikiem 1,6/125 KM należy poważnie zastanowić się nad podejmowaną decyzją.| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11578/swift_1-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | To samochód bezkompromisowy – jeśli znudzi nam się jego sportowy charakter, trudno będzie traktować auto jako zwykłego „mieszczucha”. Obniżone i utwardzone zawieszenie (z przodu kolumny MacPhersona, z tyłu belka skrętna) pozwalające na szybsze „wchodzenie” w zakręty nie zapewni najprzyjemniejszych wrażeń przy pokonywaniu nierówności. Ilość miejsca w 3-drzwiowym nadwoziu (tylko z takim dostępny jest Swift Sport) można uznać za wystarczającą dla czterech osób. Jeśli z tyłu siądzie trzech pasażerów, zabraknie im miejsca na wysokości ramion i łokci.
We wnętrzu auta nie brakuje elementów charakterystycznych dla wersji Sport. Jest pokryta skórą kierownica, wykonane ze stali nakładki pedałów i głęboko profilowane 2-kolorowe siedzenia. Do tego dochodzą chromowane obramowania zegarów, drążka zmiany biegów oraz srebrne elementy panelu centralnego.| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11578/swift_2-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Z zewnątrz pojazd wyróżniają dodatkowe spojlery, 16-calowe obręcze kół z lekkich stopów i dwie końcówki układu wydechowego.

d24e1gf

Silnik

Suzuki Swifta Sport napędza benzynowy silnik o pojemności 1,6 l z układem zmiennych faz rozrządu. To wysokoobrotowa jednostka – maksymalny moment obrotowy wynoszący 148 Nm osiągany jest dopiero przy 4800 obr/min, a maksymalna moc 125 KM przy 6800 obr/min.| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11578/swift_3-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Efekt? Swift jest jak Dr Jekyll i Mr Hyde – chcąc jechać spokojnie, czyli oszczędnie, wystarczy utrzymywać niskie obroty. Mocniejsze wciśnięcie pedału gazu powoduje, że samochód budzi się do życia. Wadą jest duża głośność – rozmowa staje się utrudniona już przy 3500 obr/min. Dłuższa jazda na piątym biegu z prędkością 120 km/h (autostrada), gdy obroty mają wartość 4000 na minutę, jest męcząca dla ucha. Rozwiązaniem mogłoby okazać się zastosowanie 6- zamiast 5-przełożeniowej manualnej skrzyni biegów. Zużycie paliwa w trasie podczas naszego testu okazało się być takie, jak podał producent (6,2 l/100 km). W ruchu miejskim nie udało nam się osiągnąć deklarowanego przez Suzuki rezultatu 9,0 l. Komputer pokładowy pokazywał ok. 9,8 l/100 km.

Wrażenia z jazdy

Mały, głośny, szybki, twardy – tymi przymiotnikami najlepiej określić można Swifta Sport. Dzięki utwardzonemu i obniżonemu zawieszeniu samochód prowadzi się pewnie. Zapomnieć można o komforcie – każdą nierówność nawierzchni odczują i kierowca i pasażerowie.| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11578/swift_4-b.jpeg',375,500) ) |
| --- | Tak to jednak bywa w przypadku aut sportowych. Hałas silnika docierający do wnętrza bywa uciążliwy, szczególnie w dłuższych trasach. Przyjemność sprawia za to dynamika Swifta. Połączenie mocnego silnika, precyzyjnie pracującej skrzyni biegów, dobrze sprawującego się układu kierowniczego i dobrego „trzymania się” drogi powoduje, że samochód prowadzi się niczym gokart. Wyprofilowane fotele przednie podtrzymują ciało w zakrętach. Ich kształt może jednak stanowić problem dla osób korpulentnych, które…po prostu w nich się nie mieszą. Panel centralny zaprojektowano ergonomicznie. Kierowca nie ma problemu z sięgnięciem do pokręteł i przycisków radia czy klimatyzacji. Zegary są czytelne zegary, ale przeszkadza brak podświetlania sterowania urządzeniami pokładowymi z kierownicy. Zajmowanie miejsca z tyłu przy wsiadaniu od strony kierowcy jest utrudnione – przy składaniu oparcia fotel nie przesuwa się jednocześnie do przodu.

d24e1gf

Podsumowanie

Suzuki Swift Sport to auto, które spodoba się fanom szybszej jazdy. Ma wszystkie cechy samochodu sportowego, a tym samym jego wady i zalety. Kupując ten pojazd warto wziąć pod uwagę, że jeśli potraktujemy go jak zabawkę, która znudzi nam się po miesiącu czy dwóch, to później trudno będzie Swifta Sport traktować jak zwykłe, miejskie auto. Będzie za głośny, za twardy i zbyt paliwożerny.

Wybrane dane techniczne
| Typ silnika | Benzynowy |
| --- | --- |
| Ilość cylindrów/zaworów | 4/16 |
| Pojemność skokowa (cm3): | 1586 |
| Moc maksymalna (KM/obr/min): | 125/6800 |
| Maks. moment obr. (Nm/obr/min): | 148/4800 |
| Przyspieszenie 0-100 km/h (s): | 8,9 |
| Prędkość maksymalna (km/h): | 200 |
| Pojemność bagażnika (l): | 213/495 |
| Zużycie paliwa: trasa/miasto (l/100 km): | 6,2/9,0 |
| Długość x szerokość x wysokość (cm): | 376,5 x 169 x 150 |
| Rozstaw osi (cm): | 238 |
| Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata): | 3 lub 100 000 km/12 |
| Cena (zł): | 54 900 |
Nasza ocena

Przestronność wnętrza * Z przodu ilość miejsca wystarczająca, z tyłu na nogi nie powinno go zabraknąć, ale trzej pasażerowie z pewnością będą trącać się łokciami
Silnik * Dynamiczna jednostka napędowa, zapewniająca dobre osiągi
Poziom hałasu ** W aucie jest zbyt głośno. Pomimo, że to samochód sportowy, producent mógł zadbać o lepsze wyciszenie wnętrza
Zużycie paliwa * Adekwatne do osiągów
Wyposażenie * Najbogatsza wersja wyposażenia

Wybrane wyposażenie seryjne

Suzuki Swift Sport

| Poduszki powietrzne | 6 |
| --- | --- |
| Układ ABS | S |
| Układ ESP | S |
| Wspomaganie układu kierowniczego | S |
| Centralny zamek | S |
| Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne | S/- |
| Lusterka zewnętrzne sterowane i podgrzewane elektrycznie | S |
| Klimatyzacja automatyczna | S |
| Radioodtwarzacz z CD/MP3 sterowany z kierownicy | S |
| Komputer pokładowy | S |
S- wyposażenie standardowe
O – wyposażenie opcjonale
Autor: Maciej Pobocha |

|
| --- |

d24e1gf
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d24e1gf
Więcej tematów