Suzuki sprzedało 50 mln aut
Od początku swojej obecności na rynku motoryzacyjnym Suzuki sprzedało już 50 milionów samochodów. Największym rynkiem zbytu dla marki jest macierzysta Japonia, do której trafiło 21,95 mln pojazdów.
Drugim największym rynkiem są Indie (23 proc. sprzedaży) a trzecim - Europa (11 proc.). Początek samochodów Suzuki sięga 1955 r., gdy wprowadzono model Suzulight. Z czasem debiutowały takie modele jak Jimny (1970 r.), Alto (1979 r.), WagonR (1993 r.) oraz samochody z segmentu mini. Poprzednie jubileusze miały miejsce w 1989 r. (10 mln sztuk), 1998 r. (20 mln sztuk), 2004 r. (30 mln sztuk) oraz 2009 r. (40 mln sztuk).
Suzuki nieustannie rozwija swoją sieć ośrodków badawczych i produkcyjnych. Obecnie modele marki produkowane są w 12 fabrykach zlokalizowanych na terenie 11 państw, w tym w Indiach, Indonezji oraz na Węgrzech i trafiają na 179 rynków krajowych świata.
Oferta niebawem ma być wzbogacona o nowe pojazdy - program producenta mówi o wprowadzaniu na rynek europejski co roku nowego modelu. Jesienią b.r. w salonach na Starym Kontynencie zadebiutuje crossover SX4.
Źródło: Suzuki
ll/moto.wp.pl