Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. podała ceny nowego Splash’a. Następca modelu Wagon R+ będzie dostępny w jednej, bogato wyposażonej wersji GLS.
Wersja podstawowa zawiera takie elementy wyposażenia jak czołowe i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, układ ABS z systemem wspomagania awaryjnego hamowania, klimatyzacja manualna, radioodtwarzacz CD i mp3 ze sterowaniem w kole kierownicy, obrotomierz, wspomaganie kierownicy, centralny zamek z pilotem, elektrycznie sterowane szyby przednie i lusterka, komputer pokładowy, 15 calowe felgi stalowe z oponami 185/60R15, skórzane wykończenie kierownicy oraz lusterka zewnętrzne, zderzaki i klamki w kolorze nadwozia.
Dopłata do automatycznej, 4-przełożeniowej skrzyni biegów wynosi 5 000 PLN. Pojazd jest dostępny w jednym z 6 kolorów, które za wyjątkiem czerwonego wymagają dopłaty 1 100 PLN.
Sylwetka Splasha ma opływowy kształt. Przód nadwozia łagodnie unosi się ku górze. Słupek "A" płynnie przechodzi w linię dachu, która delikatnie opada ku tyłowi i kończy się niemal pionową pokrywą bagażnika. Współczynnik oporu powietrza Splasha wynosi tylko 0.32. Tylna część nadwozia przyciąga wzrok dużymi lampami. Pozycja kierowcy i pasażerów jest wyraźnie wyższa, niKliknij, aby powiększyćż w innych samochodach podobnej wielkości.
Widoczność we wszystkich kierunkach dobra. Odpowiednio wyprofilowane fotele zapewniają trzymanie boczne w zakrętach.
Szybkościomierz umieszczono centralnie przed kierowcą. Wokół rozmieszczono wszystkie kontrolki. W dolnej części znajduje się ciekłokrystaliczny wyświetlacz (LCD), z którego kierowca może odczytać dodatkowe informacje. W niektórych wersjach dostępny jest obrotomierz montowany osobno na tablicy rozdzielczej oraz wielofunkcyjny wyświetlacz w szybkościomierzu, podający między innymi informacje o temperaturze zewnętrznej i zużyciu paliwa. Przełączniki rozmieszczono z myślą o jak najbardziej intuicyjnej obsłudze. Ich liczba jest zredukowana do minimum. Dźwignia zmiany biegów znajduje się dość wysoko i blisko kierownicy. Pozwoliło to wygospodarować więcej przestrzeni, np. na użyteczne schowki. Nad dźwignią zmiany biegów znajduje się łatwo dostępny panel kontrolny ogrzewania i klimatyzacji z trzema dużymi pokrętłami.
W kabinie rozmieszczono liczne schowki. W niektórych wersjacKliknij, aby powiększyćh pod podłogą bagażnika, dostępny jest 36-litrowy pojemnik (wg normy VDA) idealny do przewożenia drobnych przedmiotów. W drzwiach i między fotelami przy dźwigni hamulca ręcznego znajdują się uchwyty na butelki. W górnej części tablicy rozdzielczej znajduje się zamykany schowek np. na rękawiczki. Podobny można znaleźć w tablicy rozdzielczej po stronie pasażera. Tuż nad nim jest zagłębiona półka. Tuż pod panelem sterowania ogrzewaniem i klimatyzacją mamy kolejny niewielki otwarty schowek na np. telefon komórkowy.
Splash jest dostępny w Polsce z jednym silnikiem benzynowym o pojemności 1.2 l rozwijającym moc 85 KM. Pojazd rozwija prędkość maksymalną 178 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 12.3 s. Aluminiowa konstrukcja, wielopunktowy wtrysk paliwa i dwa wałki rozrządu w głowicy zapewniają nadzwyczaj spokojną pracę i niskie zużycie paliwa na poziomie 5.5 l/100 km oraz poziom emisji dwutlenku węgla (CO2) zaledwie 131g/km.
Źródła: Samar, Suzuki