Suzuki Grand Vitara: problemy z napinaczem
Przedsiębiorca Suzuki Motor Poland sp. z o.o. powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody Suzuki Grand Vitara w wersji silnikowej 2.4l mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników.
Suzuki Motor Corp. poinformowało, iż w pewnej partii samochodów Grand Vitara w wersji silnikowej 2.4l (JB424) może wystąpić problem z napinaczem paska alternatora. Na skutek nieprawidłowej produkcji, wewnętrzna sprężyna napinacza może pękać i generować charakterystyczny piszczący dźwięk z komory silnika.
Dalsze kontynuowanie jazdy z uszkodzonym napinaczem może doprowadzić do zsunięcia się paska z kół alternatora i pompy wody, co jest równoznaczne z unieruchomieniem tych zespołów silnika. Spowoduje to włączenie się kontrolki ładowania oraz temperatury cieczy chłodzącej. Ponadto zsunięty pasek napędu osprzętu może unieruchomić pompę wspomagania układu kierowniczego. Kierowca będzie zmuszony do używania większej siły przy kierowaniu pojazdem.
W związku z zaistniałą sytuacją producent zdecydował się na wymianę napinacza paska napędu alternatora wraz ze śrubą mocującą. W Polsce kampania obejmuje 840 egzemplarzy modelu Grand Vitara w wersji silnikowej 2.4l (JB424).
Przedsiębiorca poinformował UOKiK, że powiadomi listownie właścicieli samochodów objętych kampanią o konieczności skontaktowania się z ASO. Ponadto zobowiązał się także do wykonania niezbędnej modyfikacji we wszystkich samochodach objętych kampanią, które znajdują się w Autoryzowanych Stacjach Dealerskich oraz Punktach Sprzedaży Suzuki.
[
]( http://wnp.pl )
mz