SUZUKI Baleno
Lata produkcji | 1995 - 2002 |
Dostępne wersje nadwoziowe | kombi; sedan; hatchback |
Silniki | 1.3 i 16V (85KM) 1.6 i 16V (98KM) 1.6 i 16V (101KM) 1.6 i 16V 4WD (96KM) 1.8 GT (121KM) 1.9 TD (75KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2480 |
Długość (mm) | 3870-4195 |
Szerokość (mm) | 1690 |
Wysokość (mm) | 1390 |
Marka |
Suzuki Baleno, to samochód osobowy, zaliczany do segmentu C, to jest klasy kompakt. Zadebiutował w 1995 roku, jako niebezpośredni poprzednik modelu Suzuki Cultus/Swift. To japoński konkurent takich bestsellerów jako Volkswagen Golf czy Opel Astra. Na rynku amerykańskim model ten znany jest jako Suzuki Esteem. W Indiach oferowany pod marką Maruti, jako Maruti Baleno. Auto powstało na tej samej platformie technologicznej co model Suzuki Swift. Powiększono jednak wymiary, co przełożyło się na większą ilość miejsca dla pasażerów oraz bagażu. Wiele elementów zostało jednak przejętych ze Swifta. Występował w trzech wersjach nadwoziowych, jako 3-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan oraz później, od 1996 roku również jako 5-drzwiowe kombi (Baleno Break). Pod maską montowano silniki 1.3 l, 1.6 l oraz 1.8 l o mocach odpowiednio - 85 KM (63 kW), 97 KM (73 kW) i 121 KM (89 kW), a także wysokoprężny silnik konstrukcji Peugeot o pojemności 1.9 litra i mocy 75 KM. Co ciekawe, wersja kombi była pierwszym modelem z tego typu nadwoziem w historii Suzuki, dodatkowo oferowany był w odmianie z napędem na wszystkie cztery koła. W 1999 roku gama Baleno została zmodernizowana. Zmieniono stylistykę nadwozia oraz wnętrza. Produkcję w Japonii zakończono w 2002 roku, kończąc tym samym sprzedaż tego modelu w Europie, jednak na niektórych rynkach produkowany był aż do 2007 roku.