Trwa ładowanie...
06-05-2016 01:31

SUV-y wciąż na topie. Sprzedaż rośnie, moda nie mija

d2joget
d2joget

Sprzedaż SUV-ów rośnie nieprzerwanie, a moda na te auta nie mija. Z miesiąca na miesiąc SUV-y i mniejsze od nich crossovery wykrawają dla siebie coraz większy kawałek rynkowego tortu.

Według najświeższych danych firmy analitycznej Jato Dynamics, rynek nowych samochodów osobowych w Europie odnotował w marcu wzrost o 5,6 proc., natomiast w całym pierwszym kwartale roku – o nieco ponad 8 proc.. Za główną siłę napędową uznać należy popyt na crossovery oraz SUV-y, jak czytamy w analizie Instytutu Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Tylko w marcu segment SUV-ów i crossoverów wypracował wzrost rejestracji o 22 proc., zaś w całym kwartale notowania poszły w górę aż o 25 proc. Analitycy zauważają ogólny spadek zainteresowania klientów samochodami z segmentu B (miejskie maluchy) oraz vanami, które tracą najbardziej pod względem wielkości udziału rynkowego.

W pierwszym kwartale w Europie najlepiej sprzedawał się Nissan Qashqai. Kolejne miejsca na liście zajęły Renault Captur, Peugeot 2008 oraz Opel Mokka. Wśród aut, które w szybkim tempie zyskują pozycję rynkową, należy wymienić Hyundaia Tucsona, Renault Kadjara i Suzuki Vitarę.

Wśród 20 najlepiej sprzedających się aut w Polsce SUV-y i crossovery mają już pięciu przedstawicieli. Według danych Samaru najlepszym wynikiem pochwalić się może Dacia Duster (pozycja 10). Tuż za nią jest Nissan Qashqai (miejsce 11). 12 miejsce należy do Kii Sportage, a na 16 miejscu jest rynkową nowość - Hyundai Tucson. 19 miejsce w Top 20 zajmuje Opel Mokka.

Źródło: IBRM Samar, opr. MAK

d2joget
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2joget
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj