SUV-y wciąż na topie. Sprzedaż rośnie, moda nie mija
Sprzedaż SUV-ów rośnie nieprzerwanie, a moda na te auta nie mija. Z miesiąca na miesiąc SUV-y i mniejsze od nich crossovery wykrawają dla siebie coraz większy kawałek rynkowego tortu.
Według najświeższych danych firmy analitycznej Jato Dynamics, rynek nowych samochodów osobowych w Europie odnotował w marcu wzrost o 5,6 proc., natomiast w całym pierwszym kwartale roku – o nieco ponad 8 proc.. Za główną siłę napędową uznać należy popyt na crossovery oraz SUV-y, jak czytamy w analizie Instytutu Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar.
Tylko w marcu segment SUV-ów i crossoverów wypracował wzrost rejestracji o 22 proc., zaś w całym kwartale notowania poszły w górę aż o 25 proc. Analitycy zauważają ogólny spadek zainteresowania klientów samochodami z segmentu B (miejskie maluchy) oraz vanami, które tracą najbardziej pod względem wielkości udziału rynkowego.
W pierwszym kwartale w Europie najlepiej sprzedawał się Nissan Qashqai. Kolejne miejsca na liście zajęły Renault Captur, Peugeot 2008 oraz Opel Mokka. Wśród aut, które w szybkim tempie zyskują pozycję rynkową, należy wymienić Hyundaia Tucsona, Renault Kadjara i Suzuki Vitarę.
Wśród 20 najlepiej sprzedających się aut w Polsce SUV-y i crossovery mają już pięciu przedstawicieli. Według danych Samaru najlepszym wynikiem pochwalić się może Dacia Duster (pozycja 10). Tuż za nią jest Nissan Qashqai (miejsce 11). 12 miejsce należy do Kii Sportage, a na 16 miejscu jest rynkową nowość - Hyundai Tucson. 19 miejsce w Top 20 zajmuje Opel Mokka.
Źródło: IBRM Samar, opr. MAK