SUV Volvo - samochód nie dla macho - styczeń 2001
SUV Volvo - samochód nie dla macho, styczeń 2001, Magdalena Kieliszek
Volvo chce podbić rynek w segmencie pojazdów SUV. Na razie studyjny samochód ACC został po raz pierwszy pokazany podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Detroit. Firma podkreśla, że modelu ACC nie zobaczymy w salonach. To auto zaprezentowano, aby sprawdzić jakie są oczekiwania klientów w stosunku do samochodu SUV produkowanego przez Volvo.
Ostateczna wersja nowego auta ma się pojawić u dealerów w ciągu najbliższych dwóch lat. Przez ten czas szwedzki koncern będzie udoskonalał swój pojazd. Ważne jest wysłuchanie poglądów i komentarzy naszych klientów w momencie, gdy ciągle mamy jeszcze czas na precyzyjne dopracowanie naszego wyrobu - mówi Dieter Laxy szef marketingu, sprzedaży i serwisu Volvo Car Corporation.
Podczas prezentacji auta Detroit odwiedzający mają możliwość przekazania swych opinii o ACC - korzystając ze specjalnych monitorów komputerowych - bezpośrednio do zespołu Volvo odpowiedzialnego za projekt SUV. Później swoją opinię o SUV-ie Volvo będą mogli przekazać internauci na całym świecie, ponieważ producent zamieści ankietę na swoich stronach.
Zdaniem firmy projekt Volvo ACC opiera się na pięciu podstawowych założeniach dotyczących jego właściwości, których od wyprodukowanego przez Volvo pojazdu SUV spodziewa się rynek.
Pierwszym założeniem jest charakterystyka prowadzenia - zarówno jeśli chodzi o reagowanie na rodzaj nawierzchni jak i bezpieczeństwo jazdy - na równi z tą, którą ma dobrze zrównoważony samochód osobowy.
Drugim - najwyższy poziom ochrony wszystkich podróżujących samochodem w razie wypadku - bez niepotrzebnej agresywności względem drugiego samochodu uczestniczącego w zderzeniu.
Trzecim - mocne i szybko reagujace silniki charakteryzujące się konkurencyjnym zużyciem paliwa i ekonomiczną eksploatacją.
Czwartym - emisje toksyczne na tym samym poziomie jak w normalnym samochodzie osobowym. Celem jest, aby ten większy i cięższy samochód spełniał również wymagania amerykańskich norm ULEV i ULEV II.
I piątym - przestronne wnętrze bez zajmowania zbyt wiele miejsca na drodze. W wielu badaniach opinii konsumentów - klienci SUV wspominają o "dokładnie właściwym rozmiarze". Volvo Cars chce znaleźć taki format, który jest atrakcyjny dla klientów.
Czyżby Volvo chciało wprowadzić samochód wielozadaniowy - kojarzony dotychczas z autem dla silnych mężczyzn - dla osób, które nie będą chciały nim szpanować? Wynika tak przynajmniej z wypowiedzi Petera Horbury, naczelnego stylisty Volvo Car Corporation.
Jesteśmy zainteresowani tym, jak duże Volvo będzie odbierane przez opinię publiczną. Celem jest znalezienie stylizacji, która nie nosi cech "macho" - jak to ma miejsce w przypadku innych modeli SUV w tym segmencie. Wolimy mówić o męskim wyglądzie - o konstrukcji, która daje poczucie bezpieczeństwa. Jest to ważne w aspekcie tego, że wielu nabywców SUV to panie, które lubią mieć poczucie bezpieczeństwa i panowania nad pojazdem - mówi Peter Horbury.
Specjaliści z Volvo mówią, że chcą aby jazda nowym SUV-em była jak komfortowy lot pierwszą klasą. Dlatego zespół projektowy kreuje tu podobieństwa z samolotem odrzutowym. W Volvo ACC kierowca siedzi wysoko z przodu, ma dobrą widoczność wokół samochodu i panowanie nad przyrządami położonymi niżej. Volvo ACC ma cztery miejsca i bogate wyposażenie. Między innymi, pasażerowie mają dostęp do chłodziarki, odbiornika TV i systemu radiofonicznego najwyższej klasy.