Superluksusowe SUV-y na horyzoncie
Według wiarygodnych źródeł, kilka czołowych marek z najwyższej półki rynkowej szykuje się do wejścia w segment superluksusowych modeli typu SUV/crossover. Poszczególni producenci liczą na znaczące zwiększenie wolumenu sprzedaży i generowanych zysków. Tylko jak na te nowości modelowe zareagują potencjalni nabywcy?
Według wiarygodnych źródeł, w roku 2014 powinien być gotowy do premiery handlowej superluksusowy model SUV/crossover firmowany marką Bentley. Spółka z siedzibą w brytyjskim Crewe i należąca do koncernu Volkswagen AG od roku 1998, nie ma jednak zamiaru tworzyć zupełnie nowej konstrukcji. Dużo lepszym rozwiązaniem mogłoby być wykorzystanie pewnych rozwiązań konstrukcyjnych oraz komponentów opracowanych na potrzeby takich modeli jak Audi Q7/Porsche Cayenne/Volkswagen Touareg nowej generacji.
Jak na razie projekt, nad którym myśli Bentley, nie otrzymał ostatecznej zgody ze strony najwyższego kierownictwa Volkswagen AG, jednak można zakładać, że stanie się tak do końca bieżącego roku.
Nie bez znaczenia jest fakt, że Wolfgang Durheimer (aktualny dyrektor generalny Bentley Motors) wcześniej pracował jako szef działu badawczo-rozwojowego w Porsche i miał istotny wkład w to, że ta niemiecka marka tak udanie zadebiutowała w segmencie SUV dzięki modelowi Cayenne.
Aktualnie Cayenne stanowi ponad połowę sprzedaży całej marki Porsche, a już niedługo "w blokach startowych" pojawi się jeszcze mniejsza terenówka znana pod nazwą Cajun.
Początkowo pomysł wylansowania modelu SUV przez Porsche, a więc markę znaną jako producent kultowego auta sportowego 911 Carrera, dla części szerokiej publiczności był nie do przyjęcia. Sukces komercyjny Cayenne pokazał jednak dobitnie, że kierownictwo spółki podjęło właściwą decyzję.
O podobnych obawach słuchać teraz w przypadku planów marki Bentley. Czy doświadczenie zdobyte przez Wolfganga Durheimera zapewni jednak marce sukces?
Co ciekawe, nad modelami typu SUV/crossover myślą również inne marki z najwyższej półki rynkowej, takie jak podobno Aston Martin (w grę wchodzi reaktywacja marki Legonda), Maserati (nowe auto koncepcyjne może ujrzeć światło dzienne już podczas wrześniowych targów IAA Frankfurt), a nawet Lamborghini (kolejna marka ze stajni Volkswagen AG).
(źródło: samar.pl)
sj