Sukces hybrydowej Toyoty Yaris na polskim rynku
Hybrydowa wersja miejskiej Toyoty Yaris w szybkim tempie zdobyła sobie uznanie polskich kierowców. Od debiutu w czerwcu br., polscy klienci zamówili już 292 sztuki Yarisa Hybrid. Plan sprzedaży Toyota Motor Poland na 2012 rok zakładał 200 sztuk
W czerwcu br. udział wersji hybrydowej w całości sprzedaży Yarisa wyniósł aż 21%. Tak wysoki popyt przewyższył zarówno oczekiwania, jak i aktualne możliwości dostaw Toyota Motor Poland.
O sukcesie rynkowym hybrydowego Yarisa zadecydowały czynniki takie, jak stosunkowo niska cena (65 100 zł za kompletne wyposażenie), parametry użytkowe (niskie zużycie paliwa – 3,1 l /100 km w mieście) czy niskie koszty eksploatacji (brak tradycyjnego alternatora, rozrusznika i pasków klinowych, dzięki czemu nie trzeba inwestować w wymianę tych elementów, a także mniejsze zużycie klocków hamulcowych dzięki wykorzystywaniu układu hybrydowego do hamowania)
Ważnym elementem sukcesu Yarisa Hybrid jest także słynna niezawodność Toyoty, którą dodatkowo przypieczętowuje oferowana także w Polsce 5-letnia gwarancja na cały zespół napędowy.
ml/