Subaru WRX: sedan na sportowo
Podczas Salonu Samochodowego w Los Angeles Subaru zaprezentowało nową generację modelu WRX. Mimo nieco nudnego wyglądu klasycznego sedana, samochód oferuje sporą moc, świetne osiągi i przyjemność z jazdy.
Pod maską nowego Subaru klasycznie znalazł się silnik typu bokser, który tym razem jest mniejszy i ma pojemność 2 litrów. Dzięki turbodoładowaniu osiąga 268 KM i 350 Nm. Efekt jest bardzo dobry, 5,4 s potrzebne na osiągnięcie 100 km/h czyni z japońskiego sedana prawdziwie sportowy samochód. Przy takich osiągach spalanie ma wynosić 11,2 l/100 km w mieście i 8,4 l/100 km poza nim. Większe zużycie paliwa i aż o sekundę gorsze przyspieszenie cechuje wersję z bezstopniową skrzynią automatyczną CVT.
Produkcyjna wersja Subaru WRX znacząco różni się od modelu koncepcyjnego. Samochód nie wygląda tak agresywnie i bardziej przypomina poprzednią generację. Oczywiście nie zabrakło charakterystycznego dla tego modelu wlotu powietrza na masce, ale poza nim i dyfuzorem pod tylnym zderzakiem, Subaru WRX nie wyróżnia się z tłumu.
O lepsze właściwości jezdne dba przekonstruowany napęd na cztery koła. Inżynierowie zadbali również o sztywniejszą konstrukcję, lepsze zawieszenie i większe hamulce. Wszystko to zapewni jeszcze bardziej imponujące osiągi, jednak podobnie jak w przypadku stylistyki, też konstrukcyjnie jest to samochód kompromisów. Mimo sportowej charakterystyki WRX ma być praktycznym sedanem, dlatego rozstaw osi powiększył się o 25 mm, co zapewni więcej miejsca we wnętrzu. Subaru poprawiło również jakość materiałów wykończeniowych we wnętrzu.
sj, moto.wp.pl