Trwa ładowanie...
d7b25yn

SUBARU Impreza GD

Dane techniczne, opinie, informacje
SUBARU Impreza GD
Lata produkcji

2001 - 2007

Dostępne wersje nadwoziowe

kombi; sedan

Silniki

1.5 i (110KM)
1.5 i (105KM)
1.5 i (101KM)
1.6 i (95KM)
2.0 WRX STi 16V (265KM)
2.0 i 16V (160KM)
2.0 i 16V WRX (218KM)
2.0 i 16V (125KM)
2.0 i 16V WRX (225KM)
2.0 i 16V (155KM)
2.5 AWD (300KM)
2.5 i 16V RS (167KM)
2.5 AWD (177KM)
2.5 WRX STI Turbo (280KM)
2.5 WRX Turbo (230KM)

Skrzynie biegów

manualna; automatyczna

Rozstaw osi (mm)

2525

Długość (mm)

4405-4465

Szerokość (mm)

1695-1740

Wysokość (mm)

1440-1485

Marki
Model

Subaru Impreza drugiej generacji o kodzie GD, to samochód osobowy zaliczany do segmentu C. Zadebiutowała w 2000 roku, a na rynku w salonach sprzedaży pojawiła się rok później. Technologicznie jest to całkowicie nowa konstrukcja, z niewielkimi tylko zapożyczeniami z poprzednika. Stylistyka posiada jednak nawiązania do generacji GC, widać to wyraźnie w kształcie linii bocznej, czy elementach przodu i tyłu auta. Jednak design detali, jak na przykład reflektorów na przednim pasie, nie spodobały się większości odbiorców. Charakterystyczne okrągłe reflektory przednie spowodowały nawet, że Imprezę w tej generacji zaczęto nazywać "bug-eye" ("oczy robaka"). Z uwagi na krytykę wyglądu, w 2003 roku auto przeszło pierwszą poważną modyfikację stylizacyjną. Zmieniono przede wszystkim przód auta, który otrzymał reflektory w bardziej tradycyjnym kształcie. Potoczną nazwę szybko przekształcono na "teardrop" ("łza"). Po kolejnych trzech latach, w 2006 roku Subaru zdecydowało się na następny facelifting, równie poważny jak w
przypadku poprzedniego. Ta wersja, również z uwagi na kształt przednich reflektorów, zaczęta być nazywana "hawkeye" ("oko jastrzębia"). Subaru Impreza II produkowana była w dwóch wersjach nadwoziowych, jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi. Pod maską znajdowały się jednostki napędowe typu bokser (tłoki przeciwsobne), napęd przenoszony był w znacznej większości egzemplarzy na wszystkie cztery koła, a kariera sportowa w Rajdowych Mistrzostwach Świata trwała dalej. Topowe wersje to Impreza WRX oraz Impreza WRC STi z turbodoładowanymi silnikami. Produkcja Imprezy II trwała do 2007 roku.

d7b25yn
d7b25yn
d7b25yn
Więcej tematów
d7b25yn