SUBARU Impreza GC
Lata produkcji | 1992 - 2000 |
Dostępne wersje nadwoziowe | kombi; coupe; sedan |
Silniki | 1.5 i 16V (97KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2520 |
Długość (mm) | 4350 |
Szerokość (mm) | 1690 |
Wysokość (mm) | 1405 |
Marki | |
Model |
Subaru Impreza pierwszej generacji o kodzie GCA (nadwozie sedan, 4 drzwi) lub GCB (kombi, 5-drzwi), to samochód osobowy zaliczany do segmentu C. Zadebiutował w 1992 roku, jako następca modelu Leone. Oprócz wspomnianych dwóch wersji nadwoziowych, na rynkach amerykańskim oraz japońskim sprzedawano także odmianę w 2-drzwiowym nadwoziu typu coupe (GCF). Oferowane wersje dysponowały wolnossącymi silnikami o pojemnościach: 1.5, 1,6, 1,8 oraz 2,0 litrów. Zgodnie z tradycją i trendem marki Subaru, były to jednostki napędowe z przeciwsobnymi tłokami, potocznie nazwanymi "bokser". W znakomitej większości wersji egzemplarzy stosowano także napęd przenoszony na wszystkie koła, za pomocą centralnego dyferencjału ze sprzęgłem wiskotycznym. Najbardziej wyjątkową wersją jest Impreza z turbodoładowanym silnikiem, która zdobyła uznanie poparte wieloma tytułami mistrzowskimi w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Na rajdowych trasach zastąpiła starzejący się i znacznie większy model Legacy. Subaru Impreza pierwszej generacji
produkowana była do 2000 roku.