Studyjny model 1007 – drzwi do sukcesu Peugeota?
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8036/1007-peugeot-1.jpg',497,332) ) |
| --- | Peugeot opracował swój nowy samochód studyjny. Model 1007 jest niewielkim (3,73 m długości, 1,61 m wysokości) czteromiejscowym samochodem miejskim przygotowanym w trzech wersjach silnikowych: dwóch benzynowych (1,4 i 1,6), oraz dieslowskiej 1,4. Szczególną uwagę zwrócono na względy bezpieczeństwa... oraz na to, by 1007 był całkiem inny, niż inne małe samochody z segmentu B.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8036/1007-peugeot-2.jpg',497,332) ) |
| --- | Być może Peugeot 1007 uszedłby powszechnej uwadze jak niejeden samochód studyjny, ale ten zdaje się być tyle ciekawy i użyteczny, że z dużym prawdopodobieństwem pojawi się w wersji przeznaczonej do masowej produkcji. To co czyni go interesującym, to przede wszystkim unikalny w tej klasie system drzwi bocznych. Otwierają się one tak jak w luksusowym vanie, tzn. po naciśnięciu przycisku w pilocie drzwi odsuwają się do tyłu. Nie tylko nie trzeba się trudzić przy otwieraniu – wszak drzwi przesuwają się same - ale i dostęp do wnętrza jest dogodniejszy niż w przypadku drzwi uchylanych na bok. Przydatność rozwiązania doceni każdy, komu zdarza się przeciskać przy wsiadaniu i wysiadaniu do samochodu zaparkowanego na zatłoczonym parkingu.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8036/1007-peugeot-3.jpg',497,332) ) |
| --- | Studyjny Peugeot 1007 przekonuje do siebie lekką linią nadwozia stylizowaną na lata sześćdziesiąte, oraz mnogością wariantów wykończenia wnętrza. Firma przygotowała aż dwanaście zestawów zagospodarowania przestrzeni na siedzeniach, obiciach drzwi, ujściach wentylatorów czy nawet pasów. Taka różnorodność ma podkreślić indywidualny charakter każdego użytkownika samochodu, co wprost nawiązuje do obecnego trendu w popkulturze.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8036/1007-peugeot-4.jpg',497,332) ) |
| --- | Oryginalność i nowatorstwo ma w przypadku Peugeota 1007 być połączone z użytecznością i bezpieczeństwem. Małe to autko ma być sympatyczne, wygodne, a zarazem bezpieczne – stąd aż siedem poduszek powietrznych w jego wnętrzu. Czy konstruktorom udało się zrealizować swoje zamierzenia? Trudno ocenićna podstawie samych zdjęć. Studyjny Peugeot 1007 jest chyba na tyle oryginalny, że – o ile byłby produkowany seryjnie – miałby chyba szansę stać się „trendy”.