Jak pokazują wyniki badania opublikowane niedawno w Niemczech, prawie połowa zapytań potencjalnych klientów co do możliwości odbycia jazdy próbnej wybranym modelem pozostaje bez odpowiedzi producenta lub dealera. Tymczasem jazda próbna to bardzo ważny czynnik decydujący o przebiegu przyszłej transakcji.
W badaniu przeprowadzonym niedawno w Niemczech przez specjalistów z firmy Marketing Partner skierowano do koncernów motoryzacyjnych łącznie 400 zapytań w sprawie możliwości umówienia się na odbycie jazdy próbnej Podstawieni klienci dawali do zrozumienia, że w ciągu najbliższych trzech miesięcy są zainteresowani kupnem nowego modelu.
Oto wyniki badania:
- stawkę zamyka Volkswagen z wynikiem na poziomie 35%
- średni wynik wyniósł dla całej branży 54%
- średni czas na uzyskanie odpowiedzi wyniósł trzy dni
- najszybciej odpowiadano na zapytania skierowane do marki Skoda (jeden dzień), przed Mercedes-Benz (1,7), BMW (1,8) oraz Renault (2,1).
Jak ważną rolę przy kupnie nowego auta odgrywa potencjalnie możliwość odbycia jazdy próbnej wybranym modelem pokazują wyniki ankiety przeprowadzonej przez specjalistów Marketing Partner w roku 2005.
Jak się wówczas okazało, ponad 50% Niemców decyduje się na zakup nowego samochodu po odbyciu nim jazdy próbnej. W przypadku marki Mercedes-Benz jest to 80% klientów, natomiast dla Volkswagena - 79%. Dla porównania, na kupno auta marki BMW decyduje się 57% osób, które wcześniej zaproszono na jazdę próbną.
Źródło: Samar, Marketing Partner