Trwa ładowanie...
d1wuq1e
wiadomości
17-03-2008 16:14

Stracona szansa

d1wuq1e
d1wuq1e

Jak pokazują wyniki badania opublikowane niedawno w Niemczech, prawie połowa zapytań potencjalnych klientów co do możliwości odbycia jazdy próbnej wybranym modelem pozostaje bez odpowiedzi producenta lub dealera. Tymczasem jazda próbna to bardzo ważny czynnik decydujący o przebiegu przyszłej transakcji.

W badaniu przeprowadzonym niedawno w Niemczech przez specjalistów z firmy Marketing Partner skierowano do koncernów motoryzacyjnych łącznie 400 zapytań w sprawie możliwości umówienia się na odbycie jazdy próbnej Podstawieni klienci dawali do zrozumienia, że w ciągu najbliższych trzech miesięcy są zainteresowani kupnem nowego modelu.

Oto wyniki badania:

- na najwięcej skierowanych zapytań w sprawie przeprowadzenia jazdy próbnej odpowiedziała Toyota (90%), wyprzedzając pod tym względem marki takie jak Mercedes-Benz (77,5%), Skoda (67,5%), BMW (62,5%) oraz Peugeot (57,5%)

d1wuq1e

- stawkę zamyka Volkswagen z wynikiem na poziomie 35%

- średni wynik wyniósł dla całej branży 54%

- średni czas na uzyskanie odpowiedzi wyniósł trzy dni

- najszybciej odpowiadano na zapytania skierowane do marki Skoda (jeden dzień), przed Mercedes-Benz (1,7), BMW (1,8) oraz Renault (2,1).

Jak ważną rolę przy kupnie nowego auta odgrywa potencjalnie możliwość odbycia jazdy próbnej wybranym modelem pokazują wyniki ankiety przeprowadzonej przez specjalistów Marketing Partner w roku 2005.

d1wuq1e

Jak się wówczas okazało, ponad 50% Niemców decyduje się na zakup nowego samochodu po odbyciu nim jazdy próbnej. W przypadku marki Mercedes-Benz jest to 80% klientów, natomiast dla Volkswagena - 79%. Dla porównania, na kupno auta marki BMW decyduje się 57% osób, które wcześniej zaproszono na jazdę próbną.

d1wuq1e
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1wuq1e
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj