Trwa ładowanie...
30-01-2009 17:42

Sto dziesięć lat minęło

Sto dziesięć lat minęło
d12198b
d12198b

Patrząc na futurystyczne kształty pojazdów z napędem hybrydowym, można dojść do wniosku, że konstrukcje te, to kaprys inżynierów z końca XX wieku. Tymczasem historia hybryd zaczęła się jeszcze w 1899 r.

Wtedy to austriacki producent samochodów Ludwig Lohner spotkał młodego, inżyniera Ferdynanda Porsche. Przyszły twórca samochodów sportowych, pracował w firmie zajmującej się sprzedażą silników i akumulatorów, a Lohner poszukiwał jednostki napędowej do nowo opracowanego modelu. Porsche zaprezentował mu wówczas własny projekt, w którym silniki elektryczne zamontowano w bębnach kół przednich.

Konstrukcja ta zainteresowała producenta do tego stopnia, że zaproponował spółkę i wspólną produkcję modelu. Tak powstał jeden z najdziwniejszych pojazdów tamtego okresu o nazwie "Lohner Porsche Elektromobil". Był to samochód elektryczny, który miał własną elektrownię. Silnik spalinowy napędzał generator, wytwarzający prąd dla silników napędowych.

Przełamano zatem zasadę, że w samochodzie musi być tylko jedno źródło napędu. Ekstrawaganckie pomysły inżyniera Porsche zostały jednak szybko zapomniane. Przypomniano sobie o nich dopiero niedawno, a pojazdy z takim systemem napędu nazywane są dzisiaj hybrydą szeregową.

BK

d12198b
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d12198b
Więcej tematów