Starcie gigantów
Managerowie flot samochodowych wybrali najlepsze auta flotowe na polskim rynku. Podczas "Prawdziwego Testu Flotowego - Starcie Gigantów" zorganizowanego przez redakcję FlotyAutoBiznes i Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych, przyznano statuetki i wyróżnienia w pięciu kategoriach. Najwięcej laurów zebrał Ford.
Na podstawie ankiet wypełnianych kilka miesięcy wcześniej przez blisko 300 fleet managerów, nominowano do testu aż 29 pojazdów. Wybierali oni nie tylko marki i modele aut, ale również silniki i poziom wyposażenia. Tak więc już samo znalezienie się w gronie nominowanych pojazdów stanowi swego rodzaju wyróżnienie.
Przez trzy dni 47 opiekunów flot i członków SKFS-u, sprawdzało samochody w aspekcie ich przydatności do firm. Brano pod uwagę między innymi ocenę designu, właściwości jezdne, komfort, użyteczność przestrzeni bagażowej, itp. Każde auto było oceniane przez sześciu kierowców, którzy pokonywali tę samą trasę o różnej porze dnia mierząc spalanie. Odcinki wiodły zarówno drogami miejskimi jak i podmiejskimi. Oprócz tego bardzo duży wpływ na końcowe wyniki miały koszty użytkowania aut przy określonym przebiegu. Ich analizą - na podstawie danych otrzymanych z koncernów samochodowych - zajęli się eksperci ze Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych.
Po ogłoszeniu wyników najwięcej powodów do zadowolenia mieli z pewnością przedstawiciele Forda. Fiesta i Mondeo zajęły w swoich kategoriach pierwsze miejsce, z kolei drugie miejsce w swojej klasie zajął Transit. Co ciekawe poza podium znalazł się Focus. W bardzo popularnym we flotach segmencie C, dosyć niespodziewanie triumfował model Kia cee'd. Przecież marka koreańska jeszcze do niedawna była wręcz lekceważona na rynku aut firmowych. Pojazdy dostawcze zostały zdominowane przez modele francuskie z koncernu PSA. Co ciekawe, w ani jednym segmencie nie zwyciężyły Škoda i Toyota - marki będące w ścisłej czołówce pod względem sprzedaży samochodów do flot. Pojazdy japońskiego koncernu, mimo aż czterech nominacji, nie znalazły się nawet na podium. W pierwszej trójce w swoich kategoriach zabrakło chociażby takich modeli jak Toyota Yaris, Škoda Octavia, czy Ford Focus.
Do udziału w teście zaproszono także marki Opel, Renault i Mercedes. Przedstawiciele koncernów jednak nie zdecydowali się na wzięcie w nim udziału, a tym na poddanie ocenie ich produktów przez grono ekspertów z dziedziny flot samochodowych.
Segment B
- Ford Fiesta
- Fiat Punto
- Škoda Fabia Nominowani: Citroën C3, Toyota Yaris, Volkswagen Polo
Segment C
- Kia cee'd
- Peugeot 308
- Volkswagen Golf Nominowani: Citroën C4, Ford Focus, Škoda Octavia, Toyota Corolla, Toyota Auris
Segment D
- Ford Mondeo 2. Škoda Superb 3. Citroën C5 Nominowani: Peugeot 407, Seat Exeo, Toyota Avensis, Volkswagen Passat
Segment małych aut dostawczych
- Peugeot Partner
- Citroën Berlingo
- Fiat Doblo
Nominowany: VW Caddy
Segment dużych aut dostawczych
- Citroën Jumper
- Ford Transit
- Peugeot Boxer
Nominowany: Fiat Ducato
Prawdziwy Test Flotowy w liczbach:
3 dni trwał test
29 nominowanych aut
47 testujących
300 opiekunów flot wybierało pojazdy do testu
1 500 przepracowanych roboczogodzin przez testujących
10 000 kilometrów przejechały wszystkie auta
Źródło: www.fab.com.pl