Stabilna sprzedaż Toyoty w Europie
Największą popularnością cieszył się model Yaris (47 838 sztuk, z czego 14 137 to hybrydy), który zanotował wzrost o 4,1 proc. Auto szczególnie dobrze sprzedawało się we Francji, gdzie przy 11-proc. spadku rynku odnotowało 21-proc. wzrost. Sprzedaż Aurisa wyniosła 10 936 sztuk (z czego 9 758 to hybrydy), Aygo - 15 995 sztuk zaś Verso - 10 936 sztuk.
Na zakup Avensis zdecydowało się 9 799, iQ - 1 407, Urban Cruiser - 283, Verso-S - 2 305, Corolli - 12 602, Camry - 10 499, GT86 - 1 649, RAV4 - 28 671, Higlander - 2 436, Land Cruiser - 13 486, Hilux - 8 623 a Hilace - 243 klientów. Prius Family sprzedał się w ilości 7 408 sztuk, Prius - 3 613, Prius+ - 2 974 a Prius Plug-in Hybrid - 821. Pozostałe modele Toyoty znalazły 1 589 nabywców.
Łącznie sprzedano też 10 353 egzemplarzy Lexusa, z czego CT 200h - 2 447, IS - 565, ES - 817 (63 hybrydy), GS - 1 048 (364 hybrydy), LS - 298 (144 hybrydy), RX - 3 615 (1 787 hybryd) zaś pozostałe - 1 563. Łączny udział obu marek w rynku europejskim wyniósł 4,5 proc.
Władze Toyoty nadzieje na podtrzymanie dobrej serii wiążą przed wszystkim z nową generacją Corolli. Nie bez znaczenia będzie tez wprowadzenie nowego nadwozia Aurisa (kombi).
Źródło: Toyota
ll/moto.wp.pl