SSANG YONG Musso
Lata produkcji | 1993 |
Dostępne wersje nadwoziowe | terenowy |
Silniki | 2.0 l R4 16V 135 KM, 2.3 l R4 16V 130/140 KM, 3,2 l R6 24V 220 KM, 2,3 l R4 D 77 KM, 2,3 l R4 TD 101 KM, 2,9 l R5 D 99 KM, 2,9 l R5 TD 120 KM |
Skrzynie biegów | manualna, automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2630 |
Długość (mm) | 4640 |
Szerokość (mm) | 1850 |
Wysokość (mm) | 1730 |
Marka |
SsangYong Musso został zaprojektowany przez Kena Grenly'ea z Royal College of Art. Klasyczna sylwetka tego samochodu terenowego charakteryzuje się dość niskim współczynnikiem oporu powietrza Cx równym 0,36. Podczas projektowania samochodu skorzystano z pomocy technicznej oraz gotowych rozwiązań firmy Mercedes-Benz, która wtedy była udziałowcem SsangYonga. Od początku zakładano, że Musso ma być pełnoprawnym wytrzymałym samochodem terenowym, co zaowocowało wykorzystaniem w jego konstrukcji ramy, do której zostało przymocowane nadwozie i główne podzespoły. SsangYong postanowił nie eksperymentować z głównymi podzespołami samochodu i do jego produkcji wykorzystał układy uznanych producentów. Silniki były produkowane na licencji Mercedes-Benz, który także częściowo dostarczał automatyczne skrzynie biegów. Stosowano także podzespoły firm takich jak BTR, Firma BorgWarner Transmission Technologies Corporation, Dana Corporation. W 1998 roku przeprowadzono delikatny facelifting przedniej części nadwozia, aby dostosować
go stylistycznie do samochodów Daewoo. Podczas całej produkcji Musso wprowadzano drobne modernizacje w silnikach (głównie pod kątem emisji spalin), stąd kilka różnych wersji silników o tej samej pojemności. Ze względów powiązań finansowych SsangYonga z Mercedesem na niektórych rynkach Musso było sprzedawane jako Mercedes Musso. Po przejęciu przez Daewoo kontroli nad SsangYongiem zakończona została współpraca z Mercedesem. Musso już pod marką Daewoo był także montowany w uproszczonym standardzie SKD od lipca 1998 do początku 2001 roku w firmie Daewoo Motor Polska w Lublinie. Łącznie zmontowano kilkaset sztuk. Produkcję w Korei Południowej zakończono w 2005 roku. SsangYong sprzedał licencję na produkcję Musso firmie Morattab z Iranu (produkcja od 2003 roku) oraz TagAZ z Rosji (produkcja od 2008 roku).