Sprzedaż Toyoty: tak dobrze jeszcze nie było
Toyota Motor Corporation ogłasza globalne wyniki sprzedaży w 2014 r. Łącznie auta koncernu nabyło 10,231 mln klientów.
Wynik przekraczający 10 mln dostarczonych samochodów udało się osiągnąć po raz pierwszy w historii Toyoty. Podobnie jak w latach ubiegłych, japoński producent uplasował się na pierwszym miejscu przemysłu motoryzacyjnego, wyprzedzając drugie w zestawieniu Volkswagen Group i trzecie General Motors.
Toyota Motor Corporation sprzedaje samochody pod markami Toyota, Lexus, Daihatsu i Hino. Tej pierwszej sprzedano w samej Japonii 1,554 mln a łącznie na świecie 9,147 mln. W przypadku pozostałych marek liczby te wynoszą odpowiednio 708 000 i 207 000 (Daihatsu) oraz 57 000 i 111 000 (Hino). Wyniki te przełożyły się na 3-procentowy wzrost względem 2013 r.
W 2015 r. planowana jest sprzedaż samochodów na zbliżonym poziomie.
Źródło: Toyota
ll/moto.wp.pl