Sprzedaż samochodów hybrydowych w Polsce mocno w górę
W 2016 roku zarejestrowano prawie pół miliona nowych samochodów, a branża motoryzacyjna notuje największe wzrosty od szesnastu lat. Coraz większy udział w rynku mają auta z napędem hybrydowym. Toyota, lider tego segmentu, odnotowała w ubiegłym roku ponad dwukrotny, 119-procentowy, wzrost sprzedaży hybryd.
Jak wynika z danych CEPiK (Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców), cały miniony rok zamknął się liczbą 476 tys. nowych rejestracji aut osobowych i dostawczych. Polacy zarejestrowali ponad 416 tys. samochodów osobowych – o 61 tys. sztuk (17 proc.) więcej niż jeszcze rok wcześniej. To najlepsze wyniki polskiej branży motoryzacyjnej od 16 lat. Pod względem wielkości sprzedaży Polska zajmuje obecnie siódmą pozycję w Europie.
Rosnącą popularność samochodów hybrydowych pokazują ubiegłoroczne wyniki sprzedażowe Toyoty. W całej Europie japońska marka sprzedała 928,5 tys. samochodów (6-procentowy wzrost). Jedną trzecią całej ubiegłorocznej sprzedaży Toyoty stanowiły modele hybrydowe. Europejczycy kupili w 2016 roku 249 tys. hybryd japońskiego producenta, co stanowiło 49-proc. wzrost rok do roku. Miniony rok był siódmym z rzędu okresem rekordowej sprzedaży aut z napędem hybrydowym.
Dla coraz większej liczby kierowców samochody hybrydowe stają się alternatyw wobec diesli, które ostatnio nie mają dobrej prasy z powodu wysokiej emisji trujących związków w spalinach. Do tego silniki wysokoprężne stają się coraz bardziej skomplikowane i drogie nie tylko w budowie, ale też późniejszej obsłudze. Właśnie z tego powodu kierowcy, szczególnie ci, którzy pokonują wiele kilometrów w miastach, coraz częściej sięgają po modele hybrydowe.
oprac. Szymon Jasina