Trwa ładowanie...
d4githj
Zamieszczone na stronach internetowych portalu WP.PL materiały sygnowane skrótem "PAP" stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie, chronionych przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez WP.PL na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.

Sprzedaż nowych aut w Polsce wzrosła o ponad 20 proc.

Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Sprzedaż nowych aut w Polsce wzrosła o ponad 20 proc.
(zdjęcie producenta)
d4githj

Od początku tego roku do końca lutego w Polsce zarejestrowano 68 tys. 209 nowych aut osobowych i dostawczych. To o 20,14 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego - podał instytut Samar na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów.

Tylko w lutym zarejestrowano w naszym kraju 35 tys. 893 samochodów osobowych oraz dostawczych, czyli o 33,48 proc. więcej niż rok wcześniej i o 11,07 proc. więcej niż w styczniu tego roku.

Zdaniem ekspertów Samara, przyczyn takiego wzrostu sprzedaży należy upatrywać w trwającej akcji wyprzedażowej modeli wyprodukowanych w 2013 roku oraz dynamicznym wzroście sprzedaży samochodów osobowych posiadających homologację ciężarową, tzw. aut z kratką.

d4githj

Tytuł lidera rynku zachowała Skoda. W 2014 roku klienci kupili i zarejestrowali 8995 aut tej marki, czyli o 31,12 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Udział Skody w polskim rynku wyniósł 14,68 proc. Na pozycji wicelidera znalazł się Volkswagen - 6985 zarejestrowanych aut, tj. o 45,86 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2013 roku. Udział marki wyniósł 11,40 proc. Na trzecim miejscu znajduje się Toyota ze sprzedażą 6038 samochodów, czyli o 68,38 proc. więcej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wyniósł 9,85 proc. Na czwartej pozycji jest Opel - 4092 sprzedanych aut (wzrost o 33,64 proc., udział w rynku 6,68 proc.), a na piątej Ford - 3820 sprzedanych aut (wzrost o 5,21 proc., udział w rynku 6,23 proc.).

Najczęściej kupowanym modelem była Skoda Octavia - 2786 sprzedanych aut, a dalej Toyota Auris - 2175, Skoda Fabia - 1934, Volkswagen Passat - 1739 oraz Ford Focus - 1664 egzemplarzy.

tb, moto.wp.pl

Szukasz niedrogich opon? Kliknij i sprawdź oferty!

d4githj

Podziel się opinią

Share

d4githj

d4githj