Sprowadzamy więcej używanych aut ciężarowych i dostawczych
Rozwój gospodarczy i rosnące potrzeby polskich przedsiębiorców spowodowały ożywienie na rynku używanych pojazdów dostawczych i ciężarowych. W ciągu ośmiu miesięcy tego roku sprowadzono do Polski 79 tys. 826 takich aut, o 38 proc. więcej niż przed rokiem - podał w piątek instytut Samar, monitorujący rynek motoryzacyjny.
Średni wiek sprowadzonego auta dostawczego i ciężarowego to 11 lat (rocznik produkcji 1998).
Najpopularniejszą marką wśród indywidualnych importerów pojazdów dostawczych i ciężarowych pozostaje mercedes - w analizowanym okresie sprowadzono 14 tys. 564 tych aut. Dalsze miejsca w tym rankingu w kolejności zajmują: volkswagen - 14 tys. 564 sprowadzonych pojazdów, man - 6.062, scania - 4.832, ford - 4.639, fiat - 4.555, iveco - 4.408, renault - 4.318, volvo truck - 3.715 i renault truck - 3.622.
W rankingu modeli importowanych samochodów dostawczych, największą popularnością cieszą się, podobnie jak w przypadku samochodów osobowych, modele niemieckich aut. Liderem pozostaje volkswagen transporter - od początku roku do końca sierpnia do Polski sprowadzono 9.429 tych aut. Kolejne miejsca zajęły: mercedes sprinter - 6.993, volkswagen LT - 4.148, fiat ducato - 3.874, ford transit - 3.775, iveco daily - 2.827, renault master - 2.017, mercedes vito - 1.641, peugeot boxer - 1.343 i renault kangoo - 1.175.
Najczęściej importowaną używaną ciężarówką pozostaje volvo truck FH12 - 2.495 sprowadzonych egzemplarzy. Drugie miejsce należy do mercedesa actrosa - 768 sztuk, a trzecie do MAN TGA - 275.