Sprawdź fotelik dziecięcy i wygraj

Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Sprawdź fotelik dziecięcy i wygraj
(Materiały prasowe)

W najbliższą sobotę odbędzie się finał kampanii społecznej "Inspekcje fotelików" w trakcie którego będzie można za darmo sprawdzić, czy fotelik dziecięcy jest odpowiednio dobrany i bezpiecznie przypięty.

W 2012 r. w Polsce w wypadkach komunikacyjnych zginęło 89 dzieci a 3 945 zostało rannych. Jedną z głównych przyczyn śmierci lub poważnych obrażeń jest nieprawidłowe przewożenie maluchów w fotelikach samochodowych. Badania wykazują, że jest to ok. 70-85 proc. przypadków.

Po wejściu ustawy o przewożeniu dzieci w samochodach w 1999 r. Mercedes przeprowadził akcję uświadamiającą. W latach 2001-2004 wolontariusze odwiedzili 412 klinik położniczych w całej Polsce i przeprowadzili kampanię edukacyjną wśród rodziców. Kolejna akcja to "Inspekcje fotelików", w trakcie której sprawdzane są takie aspekty jak ocena fotelika w niezależnych testach zderzeniowych, jego kompatybilność z samochodem, poprawność i stabilność montażu, sposób zapięcia dziecka oraz dopasowanie fotelika do jego wagi i wzrostu.

Podczas tegorocznej kampanii wykonano ok. 500 inspekcji fotelików. Co zatrważające, tylko 5 proc. z nich było zamontowane całkowicie poprawne, tzn. fotelik był dobrze dobrany, montaż wykonany bezbłędnie a dziecko poprawnie zabezpieczone).

Finał akcji odbędzie się w sobotę 30 listopada w godz. 10:00 - 16:00 przy warszawskim salonie Mercedes-Benz (ul. Daimlera 1). Na najmłodszych i ich rodziców czekają gry i zabawy. Przez cały czas trwania inspekcji będzie przeprowadzany konkurs na szybkość i poprawność montowania fotelika w samochodzie. Wyniki będą zbierane przez cały dzień i na koniec zostanie wyłoniony zwycięzca, który uzyskał najwięcej punktów. Nagrodą w konkursie jest weekend z Mercedesem Klasy A.

Źródło: Mercedes-Benz

ll/moto.wp.pl

**Szeroki wybór fotelików samochodowych w najniższych cenach. Sprawdź oferty!**

Polub WP Moto
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.