Spot Jeepa najlepszy w głosowaniu internautów
Marki Jeep i Ram Track zajęły odpowiednio 1 i 4 miejsce w kategorii spotów na kanale Ad Blitz 2013 na YouTube. Akcja reklamowa rozpoczęła się podczas 47 finału Super Bowl.
Dwuminutowy spot "Whole Again" to list czytany przez Oprah Winfrey i dedykowany przez markę Jeep oraz społeczeństwo amerykańskie pełniącym służbę w sześciu dywizjach amerykańskich sił zbrojnych. Jest to wyraz uznania i podziwu, jaki Amerykanie żywią w stosunku do nich za ochronę wartości i instytucji amerykańskich na całym świecie. Na stronie YouTube klip wyświetlono ponad 4 mln razy.
Reklama "Farmer" marki Ram Truck inspirowana była hołdem "So God Made a Farmer" stworzonym przez prezentera radiowego Paula Harveya, wykorzystywanego jako rodzaj hymnu w filmach zrealizowanych przez rodziny rolników w ostatnich 30 latach. Spot ten został obejrzany niemal 18 mln razy. Warto dodać, że Ram Truck to czołowy producent pick-upów na rynek amerykański.
Obydwie marki przekazały środki na cele dobroczynne - Jeep ponad 1 mln dolarów w postaci samochodów i pieniędzy dla United Service Organizations za pośrednictwem operacji SAFE Return, zaś Ram Truck 1 mln dolarów na rzecz National FFA Organization.
Źródło: Jeep
ll/moto.wp.pl