Saab stoi na czele sektora samochodowego dzięki silnikom BioPower z technologią Flex-fuel, które zapewniają większą moc podczas zasilania przyjaznym dla środowiska bioetanolem E85 (85% bioetanolu, 15% benzyny), będącego paliwem odnawialnym. Obecnie technologia ta po raz pierwszy dostępna jest w specyfikacji Aero dla modeli serii 9-3 i 9-5.
Nowy Aero 9-3 BioPower w wersjach SportSedan, SportKombi i Kabriolet ma 2-litrowy silnik z turbodoładowaniem, zapewniający 14% więcej mocy maksymalnej (200 KM/147 kW wobec 175 KM/129 kW) oraz o 13% większy moment obrotowy (300 wobec 265 Nm) podczas zasilania E85. W wersji SportSedan osiąga przyśpieszenie do 100 km/h w 7,9 sekundy oraz od 80 do 120 km/h na piątym biegu w 10,0 sekund, porównując do 8,5 i 11,1 sekundy odpowiednio w przypadku silnika benzynowego.
W wersji 9-5 Sedan i SportKombi, 2.3-litrowy silnik z turbodoładowaniem nowego Aero BioPower zapewnia maksymalną moc 210 KM/154 kW i moment obrotowy 310 Nm podczas zasilania paliwem E85, porównując do 185 KM/136 kW i 280 Nm w przypadku zasilania benzyną. Daje to sedanowi przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 7,9 sekundy oraz 80-120 km/h na piątym biegu w 11,0 sekund, porównując do 8,3 sekundy i 12,6 sekund, odpowiednio dla silnika benzynowego.
Modele Saab Aero wyróżnia sportowa stylizacja karoserii, unikalne stopowe felgi oraz sportowe podwozie z twardszymi resorami i amortyzatorami dla ostrzejszego prowadzenia. Wewnątrz sportowe siedzenia są uzupełnione o metalizowane elementy wystroju i opcjonalnie w skórzaną/aluminiową kierownicę.
Dla modelu roku 2009 wersja Saab 9-3 Aero oferuje wybór pomiędzy napędem na przednią oś lub napędem na cztery koła (Saab XWD), połączone z silnikami o mocy 280 KM i 2.8l V6 lub czterocylindrowym, 2-litrowym silnikiem turbo o mocy 210 KM. Dodatkowo, nowy Aero BioPower i aktualne silniki 1.9 TTiD o mocy 180 KM są dostępne tylko z napędem na przednią oś.
Pośród modeli 9-5, nowa opcja BioPower może być dołączona do obecnego silnika benzynowego 2.3l o mocy 260 KM, wraz z funkcją chwilowego zwiększania momentu obrotowego (overboost) do imponującej wartości 370 Nm.