| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9140/cls-65-amg-merc-01.jpeg',550,373) ) |
| --- | Pomiędzy wieloma nowościami prezentowanymi przez Mercedesa podczas zbliżającego się salonu samochodowego w Genewie, szczególne zainteresowanie wzbudzać może model CLS 63 AMG. Klasę CLS stworzono wszak, by ukazać dynamiczne i bardzo brawurowe oblicze Mercedesa – czym więc wyróżniać się ma jego wersja sygnowana przez AMG?
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9140/cls-65-amg-merc-02.jpeg',550,367) ) |
| --- | Klasa CLS powstała, by zdobyć względy zamożnych kierowców, którzy kupując limuzynę oczekują od niej bardzo efektownego, sportowego wyglądu i sportowych właściwości jezdnych. Takich kierowców Mercedes od lat blisko 30 tracił na rzecz BMW, które zdołało przekonać klientelę o wyjątkowej drapieżności swych limuzyn. Właśnie Klasą CLS Mercedesa chciał pokazać, że umie produkować „sportowe limuzyny”. Posunął się nawet tak daleko, że ten czterodrzwiowy model ochrzcił mianem coupe – co nie jest całkiem pozbawione racji zważywszy na opadający ku tyłowi dach.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9140/cls-65-amg-merc-03.jpeg',550,417) ) |
| --- | Niemal od razu po premierze Klasy CLS powstała wersja CLS 55 AMG, którą do dzisiaj Mercedes oferuje swoim klientom. Teraz najwyraźniej producent postanowił podnieść poprzeczkę, po zapowiedział wprowadzenie CLS 63 AMG. Auto zwraca uwagę bardzo przemyślaną sportową specyfiką jednostki napędowej. Zamiast ścigać się pod względem uzyskiwanej maksymalnej mocy, zdecydowano się poprzestać na 514 KM, kontentując się faktem, że moc ta uzyskiwana jest bez żadnego turbodoładowania. Producent szczyci się przy tym, że silnik CLK 63 AMG jest najmocniejszą seryjnie produkowaną ośmiocylindrową jednostką wolnossącą.
ODWIEDŹ GALERIĘ KLASY CLS
W porównaniu z obecnie sprzedawaną wersją AMG Klasy CLS, teraz wprowadzono siedmio- zamiast pięcioprzekładniowej skrzyni automatycznej. Dzięki większej mocy i szybszej zmianie przełożeń, auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,5 sekundy. Stosownie do sportowych predyspozycji silnika zamontowano sportowe zawieszenie AMG. Na szczęście, dzięki pneumatycznemu systemowi adaptacyjnemu, podróżujący nie są skazani na wstrząsy właściwe twardemu zawieszeniu. System pozwala kierowcy zadysponować stopień sztywności tłumienia i wysokość prześwitu, albo zdać się na automatykę, która analizuje rodzaj podłoża, warunki atmosferyczne i styl jazdy.
Produkowany obecnie Mercedes-Benz CLS 55 AMG jest oferowany w Polsce na jedyne 464 tys zł. Nie wiadomo, czy wprowadzany po genewskiej premierze CLS 63 AMG będzie droższy. …Oby nie, bo przecież te 464 tys zł. to i tak sporo, jak na możliwości polskich rodzin.