Spektakularne sukcesy Seata
Druga runda WTCC w Meksyku stała się ważnym wydarzeniem w historii SEAT-a dzięki wygranej w obydwu wyścigach i zajęciu pierwszych sześciu miejsc w czołówce w drugim wyścigu. Jordi Gené wygrał pierwszy wyścig. Za nim linię mety przejechał Rydell. W drugim wyścigu zwyciężył Tiago Monteiro, za którym uplasowali się kolejno wszyscy pozostali kierowcy zespołu SEAT-a: pięciu w samochodach SEAT Leon TDI oraz Tom Coronel zasiadający za kierownicą modelu SEAT Leon WTCC. SEAT i jego kierowcy opanowali także czołówkę wszystkich klasyfikacji ogólnych.
Wyścig 1.
Gené ruszył z pole position, którą zapewnił sobie dzień wcześniej, i od samego początku nie miał problemów z objęciem prowadzenia przed samochodami Chevroleta i SEAT-em WTCC Toma Coronela. W wyścigu zdominowanym przez Gené walka toczyła się o kolejne pozycje na mecie: Rydellowi udało się zająć drugie miejsce po wyprzedzeniu Chevroletów i Coronela, dzięki czemu na podium mogło stanąć aż dwóch przedstawicieli zespołu SEAT-a.
Wyścig 2.
Tiago Monteiro wystartował znakomicie i objął prowadzenie od pierwszego zakrętu. Alain Menu (Chevrolet) przez połowę wyścigu odpierał ataki kierowców SEAT-a, którzy w końcu wyprzedzili go jeden po drugim: najpierw Tarquini, potem Rydell, a później, kiedy Chevrolet minimalnie zjechał z toru, także pozostali zawodnicy SEAT-a.
Drobny błąd popełniony na półmetku przez Tarquiniego pomógł Rydellowi wysunąć się na drugie miejsce. Odtąd, aż do końca wyścigu, kierowcy SEAT-a jechali ostrożnie, starając się nie popełnić żadnej pomyłki, która zagroziłaby historycznemu wynikowi, jakim było pierwsze zwycięstwo Monteiro w WTCC i zajęcie kolejnych miejsc przez wszystkich uczestników wyścigu z zespołu SEAT Sport.
Uzupełnieniem sukcesu SEAT-a było zdobycie Independents Trophy w obydwu wyścigach przez Pierre’a Yvesa Corthalsa, zasiadającego za kierownicą samochodu SEAT Leon WTCC.