Specjalne Porsche 911 Targa 4S od Porsche Exclusive
Podczas trwającego właśnie Oldtimer Grand Prix na torze Nurburgring, Porsche zaprezentowało bardzo limitowaną i ekskluzywną wersję Porsche 911 Targa 4S. Wszystko dla wielbicieli klasyki i wyjątkowości w motoryzacji.
Porsche 911 Targa 4S Exclusive Design Edition - tak brzmi pełna nazwa wyjątkowej serii 911-tki, która pojawiła się na niemieckiej imprezie. Największym plusem samochodu jest jego niewielka (oficjalnie nie jest znana dokładna liczba) seria oraz bardzo krótki czas na zakup. Mimo, że nie wprowadzono modyfikacji w mechanice, to wprowadzono zmiany w nadwoziu.
Przede wszystkim całą karoserię pokryto lakierem o nazwie Etna Blue. Nawiązuje on do legendarnych modeli 365 B z lat 1960-1961, które również malowano w tych barwach. Dodatkowo dla podkreślenia wyjątkowości Targi Exclusive Design Edition, niektóre elementy pomalowano na biało z domieszką złota. Samochód stoi na specjalnych 20-calowych felgach aluminiowych, które wzorem nawiązują do tych z wyczynowego RS Spyder.
Wnętrze Porsche 911 Targa 4S Exclusive Design Edition również posiada kilka wyjątkowych elementów. Na progach znalazły się tabliczki z nazwą. Skóra, którą pokryto siedzenia, kierownicę i kokpit, ma białe obszycia. Pokrywę schowka pomiędzy fotelami zdobi wytłoczony zarys całego samochodu. Całość aż kipi ekskluzywnością połączoną z nowoczesnymi technologiami.
Jak już wspominaliśmy, nie zastosowano zmian w mechanice. Za napęd Porsche 911 Targa 4S Exclusive Design Edition odpowiada 3-litrowy bokser o mocy 420 KM. Moc przekazywana na wszystkie koła jest przez dwusprzęgłową skrzynię PDK. Taki zestaw katapultuje auto do 100 km/h w 4,2 sekundy, a prędkość maksymalna przekracza 300 km/h.
Marek Adamowicz