Trwa ładowanie...
16-04-2014 15:02

Specjalna wersja Mazdy MX-5 i podwozie nowej generacji

Specjalna wersja Mazdy MX-5 i podwozie nowej generacjiŹródło: zdjęcie producenta
d1j3lbo
d1j3lbo

Mazda prezentuje na Salonie Samochodowym w Nowym Jorku jubileuszową wersję Mazdy MX-5 – modelu, który pojawił się na rynku 25 lat temu i stał się najpopularniejszym roadsterem wszech czasów – oraz nowoczesne podwozie SKYACTIV, stanowiące podstawę MX-5 nowej generacji.

Mały roadster, który zadebiutował w 1989 r., niezmiennie gwarantuje swoim pasażerom przyjemność jazdy, którą jest w stanie zaoferować jedynie lekkie sportowe auto. Dzięki temu model zyskał miłośników pochodzących z bardzo różnych środowisk kulturowych, szerokości geograficznych oraz grup demograficznych. W ciągu trzech generacji wyprodukowano już ponad 940 tys. egzemplarzy Mazdy MX-5, która niezmiennie pozostaje międzynarodową rekordzistką pod względem wielkości sprzedaży dwuosobowych samochodów sportowych.

Jubileuszowa wersja Mazdy MX-5 bazuje na modelu ze składanym twardym dachem i sześciostopniową, manualną lub automatyczną, skrzynią biegów. Specjalna edycja posiada ponadto amortyzatory marki Bilstein oraz karoserię w czerwonym kolorze Soul Red, kontrastującą z czarnym dachem, przednimi słupkami oraz lusterkami bocznymi. Wnętrze samochodu kusi natomiast skórzaną tapicerką i wykończeniem drzwi w kolorze złamanej bieli oraz ręcznie zdobioną deską rozdzielczą.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Jeszcze ważniejszą premierą jest podwozie SKYACTIV, przeznaczone dla modelu MX-5 czwartej generacji, który pojawi się niebawem. Zastosowano w nim nowy układ, z silnikiem umieszczonym z przodu, centralnie i napędem na tylne koła. Dzięki obniżeniu środka ciężkości i przybliżeniu silnika, przyszła Mazda MX-5 stanie się najbardziej kompaktową wersją modelu. Innym udoskonaleniem, jakie Mazda planuje wprowadzić w stosunku do bieżącej wersji, jest redukcja całkowitej masy o ponad 100 kg przy jednoczesnym usztywnieniu i podniesieniu wytrzymałości zderzeniowej konstrukcji.

d1j3lbo

- Oryginalna koncepcja Mazdy MX-5 była bardzo prosta: zaoferować czystą przyjemność jazdy sportowym autem, precyzyjnie wykonującym polecenia kierowcy - powiedział prezes Mazdy Takashi Yamanouchi. - W czasie 25 lat, które minęły od debiutu modelu, nie tylko wychodziliśmy naprzeciw rosnącym wymaganiom w zakresie bezpieczeństwa i ochrony środowiska, ale przede wszystkim, aby pozostać wiernym pierwowzorowi, nie poprzestawaliśmy na zwykłej ewolucji modelu, tylko nieustannie projektowaliśmy go na nowo.

Klocki hamulcowe z montażem w świetnej cenie. Kliknij i się przekonaj!Klocki hamulcowe z montażem w świetnej cenie. Kliknij i się przekonaj!

d1j3lbo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1j3lbo
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj